استاندار قزوین:

واحدهای صنعتی که مددجویان زندانی را به کار گیرند تشویق می شوند

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۰:۴۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۲۲۱۰
واحدهای صنعتی که مددجویان زندانی را به کار گیرند تشویق می شوند
استاندار قزوین گفت: صاحبان واحدهای صنعتی که زمینه مهارت آموزی و اشتغال زندانیان آزاد شده را فراهم کنند از حمایت دولتی و مشوق های استانی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در فضای باز استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در شرایط کنونی با ُآسیب های اجتماعی زیادی مواجهیم که همه باید برای کاهش آن اقدام کنیم.

وی افزود: واحدهای صنعتی در عرصه های مختلف توانسته اند کمک بخش دولت باشند و در کاهش آسیب های اجتماعی هم انتظار داریم همراهی بیشتری داشته باشند.

شرایط بازگشت به جامعه برای زندانیان را مهیا کنیم

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت بسترسازی برای بازگشت زندانیان به جامعه تصریح کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید بتوانیم زمینه مهارت آموزی، اشتغال و بازگشت سریعتر آنها به جامعه را مهیا کنیم تا در صورت آزادی بتوانند مشغول کار شوند.

جمالی پور اظهارداشت: آمادگی داریم اگر واحدهای صنعتی به اشتغال مددجویان زندانی کمک کردند ما نیز مشوق و حمایت لازم را انجام دهیم تا این کار ارزشمند ترویج شود.

وی بیان کرد: با انعقاد تفاهم نامه میان اتاق بازرگانی و سازمان فنی و حرفه ای استان می توانید برای آموزش زندانیان برنامه ریزی کنید تا امکان اشتغال آنها پس از آزادی بیشتر شود.

استاندار قزوین یادآورشد: بسیاری از افراد زندانی شاید با یک حادثه و غفلت دچار آسیب شده اند و انسانهای خوبی هستند که اگر به آنها کمک شود حاضرند گذشته را جبران کرده و به آغوش خانواده و جامعه بازگردند و همه ما رسالت انسانی داریم در این زمینه همراهی لازم را داشته باشیم.

جمالی پور گفت: رها شدن زندانیان به حال خود و بی توجهی به تامین معیشت، اشتغال و زندگی خانوادگی آنها می تواند آُسیب زا بوده و این افراد را دچار چالش های بیشتر کند لذا ما وظیفه داریم به این مسائل توجه کنیم.

استاندار قزوین افزود: پیشنهاد می کنیم کمیته ای برای بررسی و برنامه ریزی اشتغال زندانیان آزاد شده واجد شرایط تشکیل شود و زمینه تحقق این هدف مهم مهیا شود.

جمالی پور اظهارامیدواری کرد با مهارت آموزی، برگزاری کلاس های عقیدتی، دینی و معنوی زمینه اصلاح افراد و بازگشت آنها به جامعه مهیا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز