رئیس کل دادگستری استان قزوین:

۲۰۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در قزوین با کمک خیرین از زندان آزاد شدند

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۳:۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۲۳۰۴
۲۰۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در قزوین با کمک خیرین از زندان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با کمک خیرین در سال گذشته بیش از 200 تن از زندانیان جرائم غیر عمد در استان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی در این باره اظهارداشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام امور خیرخواهانه و احسان و نیکی است و افرادی که در این کار اتز دیگران سبقت می گیرند مورد لطف الهی قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد:  همه ساله در ماه مبارک رمضان شاهد مشارکت خیرین در بسیاری از امور خداپسندانه هستیم که امسال هم از اول ماه مبارک رمضان کاروان احسان و نیکوکاری در استان فعال شده و افراد زیادی برای این کار اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس کل دادسگتری استان قزوین تصریح کرد: نیت مشارکت در کار خیر از میزان کمک ها مهمتر است لذا هر فردی با کمترین میزان کمک نقدی و غیر نقدی ارزشمند و گره گشاست.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای ارزشمند در ماه مبارک رمضان آزادی زندانیان نیازمند و جرائم غیر عمد است  که امسال هم این حرکت خداپسندانه بخوبی در حال اجراست.

زندانی

قدرتی گفت: انتظار داریم مشکلات معیشتی و مالی خانواده های زندانیان در هیچ شرایطی نباید فراموش یا تعطیل شود و ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدگی به امور زندانیان نیازمند است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: یکی از مصادیق دستگیری از محرومان، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی است که در این راستا لازم است با به کارگیری ظرفیت مجموعه های مختلف اقدامات اثرگذاری صورت گیرد.

وی افزود:  از سال گذشته تا کنون برای آزادی 213 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد که 9 نفر آنها زن بودند، مبلغ 50 میلیارد تومان اختصاص یافت که نیمی از آن را طلبکاران بخشیدند.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد:  حدود 5 میلیارد و 100 میلیون تومان از مبلغ یاد شده توسط محکومین و بدهکاران و حدود 11 میلیارد تومان از طریق حکم اعسار و  10 میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان و کشور به صورت بلاعوض و مع العوض وام تامین شده است.

وی اضافه کرد: اگر کمک خیرخواهانه مردم استان نبود زمینه آزادی این تعداد از مددجویان فراهم نمی شد.

قدرتی افزود: در کنار کمک به مدجویان جرایم غیر عمد از خیرین استان درخواست می کنیم تا مددجویانی را که به عمد مرتکب جرمی شده اند ولی از افتادگان و کم برخورداران جامعه هستند و در جریان اجرای حکم و تحمل مجازات اصلاح شده و مورد تایید مراجع قانونی و دستگاه قضایی هستند را نیز مورد حمایت قرار دهند ودر خصوص رد مال با مراجعه به دادستان ها و مسئولان قضایی در حد توان کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم هر سال شاهد ترویج فرهنگ کارهای خداپسندانه و نوع دوستانه در استان باشیم تا هم مددجویان را به آغوش گرم خانواده بازگردانیم و هم حق اولیای دم و طلبکاران را پرداخت کنیم تا گرهی از مشکلات جامعه گشوده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز