استاندار قزوین:

انفعال در مقابله با ویروس ما را با سونامی روبرو می کند/ اجرای مدیریت هوشمند

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۳:۴۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۳۰۳۷
انفعال در مقابله با ویروس ما را با سونامی روبرو می کند/ اجرای مدیریت هوشمند
استاندار قزوین گفت: در صورت انفعال و خستگی و ساده انگاری در مقابله با ویروس کرونا می تواند ما را با یک سونامی ویروسی غیر قابل کنترل مواجه کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد کرونا که روز شنبه در محوطه  باز استانداری برگزار شد اظهار داشت: فرماندار و رئیس شبکه های بهداشتی که نتوانند وضعیت بیماری را کنترل کنند تغییر می کنند. 

وی افزود: باید محدودیتها با جدیت دنبال شود تا در ۱۰ روز آینده بتوانیم شرایط را کنترل کنیم. 

استاندار قزوین تصریح کرد: رفتارمان با ویروس خطرناک کرونا باید هوشمند شود لذا باید علل آلودگی را شناسایی و به ستاد اعلام  کنید تا  ما برای آن تصمیم گیری کنیم. 

وی افزود: به نظر می رسد رفتارها و تصمیم و مدیریت های ما نتوانسته زیاد اثر بخش باشد لذا باید کنترلها بیشتر و مدیریت ها هوشمند شود. 

image_2021_5_1-14_4_17_655_cth - Copy

استاندار قزوین یادآورشد: متاسفانه این روزها با ویروس های جدیدی روبرو هستیم که اگر تدبیر نکنیم وارد بحران جدی تر خواهیم شد و شاهد مرگ و میر بالایی خواهیم شد.

وی گفت: باور داریم همه از جمله کادر درمانی، مردم، کسبه و اعضای ستاد خسته شده اند اما انفعال در مقابل ویروس می تواند ما را با یک سونامی ویروسی مواجه کند. 

استاندار قزوین تصریح کرد: سه شب احیا محدودیت را برداشتیم تا مردم از فیض معنوی این شبها برخوردار شوند اما خواهش می کنیم در این ایام رعایت کنند تا این عبادتها به بیماری بیشتر منجر نشود.

وی گفت: نیروی انتطامی در خط مقدم است اما سخت گیری را بیشتر کنید زیرا بازدارندگی در جریمه ها و تصمیمات باید دیده شود و با هنجارشکنان و کسانی که به سلامت خود و دیگران اهمیت نمی دهند برخورد جدی شود تا دوباره استان به حالت زرد و آبی باز گردد.

نگران ویروس هندی و آفریقایی هستیم 

استاندار قزوین بیان کرد: ویروس هندی و آفریقایی که در منطقه وارد شده موجب نگرانی ما شده و باید مراقبت کنیم و از این پس ورود هر گونه میهمان خارجی فقط با اجازه دانشگاه علوم پزشکی ممکن است. 

مصاحبه افراد غیر مسئول ممنوع است

وی با اشاره به مصاحبه یکی از تشکل های کارگری و آمار غیر واقعی از کرونا گفت: مسئولیت اطلاع رسانی در خصوص کرونا فقط با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونان ایشان و جانشین ستاد کروناست و هیچکس حق صحبت در مورد مباحث کرونا را ندارد. 

image_2021_5_1-13_44_46_800_f82 - Copy

جمالی پور افزود: مسئول کارفرمایی یک انجمن حق مصاحبه در مورد کرونا را ندارد و کار ناپسندی انجام شده و اظهار نظر در مورد موضوعی که مرتبط با کسی نیست ممنوع است و دادن اطلاعات غلط موجب تشویش اذهان عمومی و سوی استفاده رسانه های معاند می شود.

وی گفت: با خبرگزاری هایی که از زبان افراد غیر مسئول خبر غلط بزنند هم باید برخورد شود زیرا این کار تشویش اذهان عمومی است و زحمات کادر درمان را زیر سوال می برد لذا از رسانه ها انتظار دارم این موارد را رعایت کنند تا اطلاعات نادرست منتشر نشود. 

فعالیت رشته های کم جمعیت بررسی شود 

استاندار قزوین در خصوص فعالیت رشته های ورزشی کم جمعیت گفت: ورزش هایی که جمعیت کمی دارد وآلودگی کمتر است با بررسی ستاد با فعالیت محدود باشگاهها موافقت شود. 

وی گفت: فرمانداران نظرسنجی و میزان آلودگی را استخراج کنند و مدیریت در آن محل آلودگی صورت گیرد و درد این روزها باید برخورد تنبیهی داشته باشیم و نگذاریم جشن های عروسی و دورهمی برگزار شود‌ 

جمالی پور افزود: سخت ترین کار برای ما تعطیلی مشاغل است اما هر جا جمعیت شکل گرفت و هر صنفی رعایت نکرد و تهدید آلودگی داشت بشدت برخورد شود. 

استاندار بیان کرد: از این پس قرار شد چک ها تا ۱۰ روز برگشت نخورد و ماهم به جای تعطیلی گروهای کسب و کار با واحدهای متخلف برخورد کرده و آنها که رعایت نکردند را تعطیل کنیم.

وی گفت: متاسفانه شیب نزولی ما قابل قبول نیست و کند است و یک جای کار اشکال دارد و با مدیریت هوشمند باید وضعیت را مدیریت کنیم. 

image_2021_5_1-13_44_17_174_U5o - Copy

جمالی پور افزود: دنبال جریمه کردن نیستیم اما لازم است خودمان دخالت کنیم اگر خودرویی تعدد تخلف دارد به پارکینگ منتقل شود.

وی اظهارداشت: باید تصمیم نافذ و موثر بگیریم و بعد از شبهای قدر محدودیت از ساعت ۹ شب اعمال و گواهینامه رانندگان تردد کننده در شب ضبط شود. 

استاندار یادآور شد: مطب پزشکان غیر ضروری و نیز پزشکانی که پروتکل ها را رعایت نکنند و تجمع بیمار در مطب مشاهده شود تعطیل می شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز