مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

ادارات و صنایع در مصرف برق صرفه جویی کنند/ کولر گازی در ادارات ممنوع شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۹:۵۳:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۳۲۳۵
ادارات و صنایع در مصرف برق صرفه جویی کنند/ کولر گازی در ادارات ممنوع شد
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: به دلیل چالش ناشی از پیک انرژی برق در تابستان، صرفه جویی در مصرف برق در ادارات الزامی و استفاده از کولر گازی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای هماهنگی و پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران عصر شنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین به منظور بررسی وضعیت تولید انرژی برق در تابستان تشکیل جلسه داد.

قدرت الله مهدیخانی در این نشست گفت: کاهش 30 درصدی بارندگی ها آینده نگران کننده ای را در شرایط کنونی برای ما متصور می کند و باید با کمک رسانه ها و اطلاع رسانی بموقع از مردم بخواهیم صرفه جویی در مصرف آب و برق را جدی بگیرند.

مهدیخانی تصریح کرد: با کاهش منابع آبی، نیروگاههای برق آبی هم تولید کمتری خواهند داشت و نگران تامین انرژی مورد نیاز در پیک تابستان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: کاهش بارندگی و بروز تنش های آبی، کاهش تولید انرژی و بالا رفتن مصرف برق از چالش های جدی است که باید برای آن تدبیر کنیم.

ثثققق

مهدیخانی بیان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از کرونا اگر قطع برق داشته باشیم نگران خدمت رسانی در بیمارستانها هستیم لذا با مدیریت مصرف با کمک صنایع و ادارات باید از پیک تابستان با کمترین خاموشی عبور کنیم.

مصرف برق ادارات نباید از 50 درصد سال قبل بیشتر باشد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: رعایت صرفه جویی در ادارات الزامی است زیرا گزارش ها نشان می دهد همچنان شاهد مصرف بالایی در استفاده از سیستم های خنک کنننده و روشنایی در محیط های اداری هستیم که این روند باید اصلاح شود.

استفاده از کولرگازی در تابستان در ادارات قزوین ممنوع شد

وی اضافه کرد: استفاده از کولرهای گازی در ادارات ممنوع است و مصرف برق دستگاههای اجرایی هم نباید از معادل 50 درصد مصرف برق سال گذشته بیشتر شود.

مهدیخانی اظهارداشت: ساختمانهای چند طبقه اداری در صورت کاهش دو سوم کارکنان خود به دلیل شرایط کرونا باید فعالیت های خود را در یک طبقه متمرکز کرده و چراغ های اضافی و سیستم های سرمایشی را خاموش کنند.

12213

وی گفت: از 15  اردیبهشت تا 15 شهریور ماه پیک مصرف برق است که دستگاههای اجرایی باید بدقت مصرف برق خود را کاهش دهند تا دچارخاموشی نشویم.

مهدیخانی همچنین از صاحبان واحدهای صنعتی استان خواست ضمن همراهی با شرکت توزیع نیروی برق نسبت به مدیریت مصرف در صنعت و نیز  کشاورزان در مصرف برق چاههای کشاورزی همکاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز