معاون امور فروش و مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

کاهش ۲۰۰ مگاوات مصرف برق در استان قزوین برای جلوگیری از خاموشی الزامی است

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۲۱:۵۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۳۲۵۰
کاهش ۲۰۰ مگاوات مصرف برق در استان قزوین برای جلوگیری از خاموشی الزامی است
معاون امور فروش و مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با مدیریت و کاهش مصرف برق در ادارات و بخش صنعت تا 200 مگاوات بیاد از پیک تابستان با کمترین خاموشی عبور کنیم

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید محمد قافله باشی در جلسه شورای هماهنگی و پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که عصر شنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت:باکاهش بارندگی ها حجم تولید یک هزار مگاواتی هم کاهش خواهد یافت و با این وضعیت در کنار اورهال نیروگاهها امکان خروج از مدار هم وجود دارد و در این صورت خاموشی محتمل است.

وی افزود: رخدادهای تابستان امسال قابل تصور نیست لذا درخواست می کنیم صرفه جویی در مصرف برق ابتدا در ادارات و سپس در بخش صنعت و کشاورزی و آنگاه از سوی مشترکین خانگی جدی گرفته شود.

قافله باشی تصریح کرد: لازم است از ساعت 10 صبح در مصرف برق ادارات بشدت صرفه جویی شود تا بتوانیم از این سال سخت و بحران کم آبی عبور کنیم.

ادارات صرفه جویی کنند

ثثققق

معاون امور فروش و مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد:  صرفه جویی انرژی برق در ادارات باید عملیاتی شود و خاموش کردن چراغ های اضافی اتاق ها، خاموش کردن سیستم سرمایشی و استفاده نکردن از کولرهای گازی توصیه می شود.

قافله باشی یادآورشد: در ساعات اداری باید 50 درصد و ساعات غیر اداری تا 90 درصد در مصرف برق ادارات صرفه جویی شود و از روشن کردن سیستم های سرمایشی پس از پایان ساعات اداری هم خودداری شود.

کاهش 50 درصدی روشنایی معابر

وی بیان کرد: یکی دیگر از نقاطی که می تواند در کاهش مصرف انرژی موثر باشد روشنایی معابر عمومی، بوستانها و بلوارهاست که با دستورالعمل جدید باید روشنایی این مراکز تا 50 درصد کاهش یابد.

قافله باشی گفت: لامپ های روشنایی معابر ، خیابانها و فضاهای سبز و بوستانها یک در میان روشن شود و انتقال برق ادارات به دیزل ژنراتور هم از دیگر راههای صرفه جویی در مصرف انرژی است.

تغییر ساعات ادارات از  7 صبح تا 12 

معاون امور فروش و مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: پیشنهاد می شود ساعات کار ادارات به 7 صبح تا 12 ظهر تغییر کند تا بتوانیم پیک بار را عبور دهیم.

وی گفت: سیستم سرمایشی بانک ها بیش از حد معمول است و هیچ کنترلی روی آن نیست لذا توصیه می شود پایان کار بانکها تا ساعت 11.30 دقیقه تعیین شود و کارکنان نیز یک ساعت بعد از بانک خارج شده و فعالیتها تعطیل و همه سیستم های برقی خاموش شود.

مدیریت بحران

قافله باشی اضافه کرد: پیشنهاد دیگر این است که برق جایگاههای CNG در پیک تابستان روزانه دو ساعت و برق چاههای کشاورزی هم از ساعت 12 تا 16  قطع شود که برای آن برنامه زمان بندی تعیین خواهیم کرد.

کاهش 150 تا 200 مگاوات برق در تابستان الزامی است

معاون امور فروش و مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در استان حدود 780 تا 840 مگاوات برق مصرف داریم که بر اساس ابلاغ شرکت توانیر باید 150 تا 200 مگاوات صرفه جویی کنیم که این میزان معادل یک ششم مصرف انرژی استان است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین 47 درصد مصرف انرژی برق در بخش صنعت، 23 درصد در کشاورزی و حدود 20 درصد خانگی است لذا تلاش می کنیم با برنامه ریزی انجام شده بتوانیم با همکاری بخش صنعت و کشاورزی و کاهش مصرف با مدیریت منطقی برای بخش خانگی خاموشی اعمال نشود.

قافله باشی گفت: البته از مشترکین خانگی هم انتظار داریم با خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده نکردن از لوازم خانگی پر مصرف مانند ماشین لباسشویی، اتو و جاروبرقی در مدیریت بهینه مصرف برق با شرکت توزیع نیروی برق همکاری کنند.

12213

کشف 1991 رمز ارز غیر مجاز

وی تصریح کرد: رمزارزها هم از مراکز پر مصرف انرژی است که فقط سه مورد مجوز رسمی دارد و ما در سال گذشته توانستیم بیش از 1991 رمز ارز غیر مجاز را در استان کشف و ضبط کنیم و امسال هم امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی بتوانیم با این فعالیت غیر مجاز مقابله کنیم.

قافله باشی مطالبات شرکت توزیع نیروی برق را از دیگر چالش های شرکت دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 200 میلیارد تومان از مشترکین صنعتی و اداری طلب داریم که در صورت وصول آن می توانیم بخشی از مشکلات خود را حل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز