با رعایت پروتکل های بهداشتی:

مراسم شب های احیا در قزوین برگزار شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۲۳:۴۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۳۲۷۴
مراسم شب های احیا در قزوین برگزار شد
مردم قزوین با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم اولین شب از لیالی قدر را با حزن و اندوه در امامزاده حسین(ع) برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اولین شب از شبهای قدر، مردم استان قزوین با مجوز ستاد کرونا و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز مساجد .و امامزاده ها با دعا ونیایش در سوگ شهادت مولای متقیان عزاداری کردند.

در قزوین مردم مومن وروزه دار با حضور در صحن امامزاده حسین (ع) با قرائت دعای جوشن کبیر و قرائت قرآن در غم شهادت مولای خود به سوگ نشستند.

شب قدر

مراسم شب های قدر در میدان آزادی قزوین نیز با مداحی  و عزاداری سوگواران برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم اولین شب احیا در امامزاده حسین(ع) با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان اظهارداشت: در لیالی قدر بویژه شب  قدر سرنوشت انسان ها تا سال دیگر رقم می خورد و همه ما در این سرنوشت دخیل و موثریم.

وی بیان کرد: لیالی قدر در واقع زمینه سازی برای اندازه گیری رزق ما، عمرمان و موفقیت ها و ناکامی هاست و اگر این شبها را درست درک کنیم و از خداوند مسئلت کنیم تا سرنوشتمان درست تعیین شود امیدوار به اجابت آن با لطف الهی هستیم.

شب احیا 22

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: با دعای خودمان آینده ما تعیین می شود ودر شب 21 این اندازه گیری ها مشخص شده و در شب 23 همه چیز توسط خداوند نهایی می شود.

آیت الله عابدینی بیان کرد: بر اساس روایات بیشتر شب بیست و سوم به عنوان شب قدر نشان داده شده و این همه روزه و عبادت و در شب بیست و سوم به نتیجه می رسد و گفته شده بهترین مکان برای گذران شب قدر کنار قبر مبارک امام حسین(ع) است.

3344422

وی گفت: امیر مومنان می دانست که فرق مبارکش شکافته شده و به فزت اعظم خواهد رسید لذا با این شهادت زمینه ای فراهم کرد تا همه مومنان آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز