معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین:

۹۸۳ معتاد متجاهر با کمک بهزیستی قزوین از سطح شهر جمع آوری شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۴:۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۴۰۹۰
۹۸۳ معتاد متجاهر با کمک بهزیستی قزوین از سطح شهر جمع آوری شد
معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: با جمع آوری 983 معتاد متجاهر از سطح شهر قزوین تعداد 602 نفر به مراکز نگهداری و ترک اعتیاد معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد روز دوشنبه در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد.

زهرا غلامرضایی در این جلسه اظهارداشت: پیشگیری از اعتیاد در سطح محلات توسط بهزیستی آغاز شده و در حال حاضر  ۱۵ موسسه فعال داریم که ۵۵ محله را تحت پوشش دارند. 

وی اضافه کرد: سال گذشته به دلیل کرونا امکان آموزش حضوری وحود نداشت و بستر مجازی مورد توجه قرار گرفت.

غلامرضایی تصریح کرد:  آموزش های مهارت زندگی، فرزند پروری،  معرفی کتاب، تهیه محتوا، برگزاری نمایشگاه، مسابقات ورزشی،  بزرگداست هفته مبارزه با مواد مخدر، مشاوره تلفنی و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی هم در سال قبل مورد توجه ویژه قرار گرفت.

شورای هماهنگی مواد مخدر

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: با راه اندازی خط ملی اعتیاد زمینه ارائه تلفنی مشاوره های کارشناسی در خصوص اعتیاد مهیا شد که با استقبال خوبی روبرو شدیم.

وی گفت: اجرای کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد مخدر با محور خانواده و کودکان از دیگر اقدامات انجام شده است که در این راستا  فعالیت خوبی برای اطلاع رسانی صورت گرفت.

غلامرضایی بیان کرد: برای جمعیت ۳۰ هزار نفری در محله نواب و ۲۵۰ نفر در فضای مجازی با رویکرد اعتیاد و کودکان برنامه هایی اجرا  و ۲۰ محتوای اینفوگرافی هم تهیه شد.

وی اضافه کرد: در سطح محلات تسهیل گرانی داریم که بومی هستند و با هدف ارتقای توان محلی اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

جمع آوری 983 معتاد متجاهر

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین یادآورشد: یکی از اقدامات انجام شده جمع آوری معتادان متجاهر بود که این کار به کاهش آسیب های جامعه کمک کرده و به گفته ماموران پلیس در کاهش سرقت نیز موثر بوده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 983 نفر از معتادان متجاهر در سطح شهر جمع آوری و ۶۰۲ نفر به مراکز تبصره دو معرفی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

2333

غلامرضایی گفت: با تست های انجام شده و کنترل و نظارت در ایام کرونا تعداد 8 نفر از معتادان مراکز نگهداری، با تست مثبت شناسایی و به مراکز درمانی برای قرنطینه و درمان معرفی شدند.

وی اظهارداشت: 13 مرکز نگهداری از معتادان در استان فعال شده و تاکنون به یک هزار و 805 نفر خدمات درمانی ارائه شده و پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز