استاندار قزوین:

پیوند دانشگاه و صنعت به تسریع در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۷:۲۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۷۹۲۷
پیوند دانشگاه و صنعت به تسریع در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند
استاندار قزوین گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و تسریع در توسعه کشو.ر نیازمند تقویت پیوند دانشگاه و صنعت و بهره گیری از نخبگان در حل مشکلات این بخش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت الله جمالی پور در جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: توسعه کشور و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در گرو تعمیق پیوند بین صنعت و دانشگاه است.

جمالی پور افزود: باید به سمت ارتباط واقعی، تنگاتنگ و عمیق صنعت و دانشگاه حرکت کنیم و بدانیم برای توسعه کشور چاره ای جز بهره گیری از نخبگان و صاحبان ایده و فکر نداریم.

وی با اشاره به نقش موثر نخبگان در پیشرفت و توسعه کشور تصریح کرد: باید از ظرفیت نخبگان در حل موانع و مشکلات پیش روی توسعه کشور به شکل حداکثری بهره ببریم تا کارها بسرعت در مسیر گره گشایی حرکت کند.

جمالی پور یادآورشد: رشد و توسعه کشور در بخش های مختلف مرهون تلاش و مجاهدت علمی نخبگان است زیرا نیروی انسانی نخبه،کارآمد و متخصص در پیشبرد اهداف توسعه ای کشورها بسیار موثر است و لازم است  نقش نیروهای انسانی درتوسعه جدی گرفته شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه ایران در تولید علم در ردیف کشورهای سرآمد دنیا قرار داریم اظهارداشت: با این وجود آنطور که باید و شایسته است از این فرصت برای توسعه کشور بهره گرفته نشده و نقش این رشد علمی را آنچنان که باید در توسعه کشور مشاهده نکرده ایم و تجدید نظر در لاین عرصه ضروری است.

جمالی پور گفت: در کنار اهمیت منابع مادی باید دانست که ارزش سرمایه های انسانی بیشتر و با اهمیت تر است و باید از تجربه دیگر کشورها در این عرصه نیز استفاده کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: گاهی اوقات به نظر می رسد صنعت خود را از نخبگان بی نیاز می داند و گاهی نخبگان خود را از صنعت بیگانه تلقی کرده اند و این رویکرد ایراد دارد.

جمالی پور افزود: خیلی از دانشگاه های ما وابسته به منابع دولتی بوده و خود را از حمایت صنعت بی نیاز دانسته اند و صنایع نیز خود را نیازمند دانشگاه ها نمی دانند و شاهد آثار زیانبار آن در تولید و اقتصاد هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیوند علم و صنعت،گفت: اگر خواهان توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید برای ایجاد عمیق تر این پیوند تلاش کنیم.

استاندار قزوین در ادامه حادثه تروریستی اخیر در کابل و کشتار نوجوانان دانش آموز افغانستانی را محکوم کرد و افزود: کشتن افراد بی گناه در هیچ مکتبی پسندیده نیست و دور از اخلاق و انسانیت بوده و محکوم است.

جمالی پور با بیان اهمیت شرکت در انتخابات هم گفت: امیدواریم در این دوره نیز شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز