رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

واکسیناسیون خودرویی برای سالمندان و افراد ناتوان در قزوین آغاز می شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۲۰:۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۲۴۵۹
واکسیناسیون خودرویی برای سالمندان و افراد ناتوان در قزوین آغاز می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بزودی واکسیناسیون خودرویی افراد سالمند و بیماران ناتوان جسمی و حرکتی در نمایشگاه بین المللی قزوین آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: تست های کرونا در استان به 232 هزار مورد رسیده که 83 هزار تست آن رپید است.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی دستاوردهای خوبی داشته و همچنان باید به کار خود ادامه دهد و نتایج آن را در استان داشته باشیم.

نامدار تصریح کرد: در دو روز گذشته 14 هزار دوز واکسن وارد استان شد و امشب نیز 19 هزار و 20 دوز واکسن دیگر از سهیمه استان توزیع می شود که سرعت تزریق بالا خواهد رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد:تاکنون 98 درصد واکسیناسیون بخش درمان، 68 درصد دانشجویان بالینی،94 درصد کادر بهداشت، 99 درصد بیماران خاص، 95 درصد سالمندان مراکز نگهداری بهزیستی، 100 درصد جانبازان بالای 50 درصد، 87 درصد نظام پزشکی، 49 درصد سالمندان 75 تا 80 سال و 72 درصد سنین بالای 80 سال در استان انجام شده است.

کرونا 3

آغاز واکسیناسیون خودرویی در استان

نامدار گفت: واکسیناسیون خودرویی بزودی در استان قزوین آغاز خواهد شد و از محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برای این کار و تزریق افراد سالمند و ناتوان استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بیماران مشکوک تنفسی در استان رو به کاهش است و روند تعداد بستری ها و فوتی ها در استان نیز کمتر شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: در هفته گذشته تعداد بستری ها 36.5 و فوتی 2.5 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت شد که قبلا 5.2 بود.

نامدار گفت: شهرستان آوج در وضعیت زرد و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در آبان ماه سال قبل تعداد بستری ها 2584 نفر و فوتی 259 نفر در اوج پیک بود و امسال در فروردین 2773 نفر بستری و 143 فوتی و در اردیبهشت تعداد بستری ها به 2870 نفر و فوتی به 200 نفر رسیده که روند کاهشی داشته ایم.

کرونا 2

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: همچنان بیشترین افراد مبتلا را خانم های خانه دار با 40 درصد، حضور در اماکن عمومی و شلوغ با 17.6 درصد به خود اختصاص داده اند. 

نگران تجمع هواداران نامزدهای انتخاباتی هستیم

نامدار گفت: در روزهای نزدیک به انتخابات شدیدا نگران برگزاری میتینگ های تبلیغاتی و تجمع هواداران هستیم که این وضعیت می تواند شرایط استان را وارد پیک دیگری کند.

وی اضافه کرد: از مسئولان انتظار داریم با هر گونه تجمع انتخاباتی برخورد کرده و حتی صلاحیت این افراد را که سلامت مردم را به خطر می اندازند را مورد بررسی مجدد قرار دهند.

کرونا 11

نامدار یادآورشد: رستوران ها و مراکز پذیرایی باید ظرفیت 30 درصد را جدی بگیرند و در فضای باز خدمات دهند و اگر تجمع و پذیرایی در رستورانی صورت گیرد باید بسرعت تعطیل شود.

وی از مسئولان انتخابات خواست هر گونه میتینگ و تحجمع تبلیغاتی در منازل و مراکز سربسته را بشدت کنترل و با آن برخورد قانونی کنند.

نظر شما