مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در قزوین

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۸:۲۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۳۰۴۸
افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در قزوین
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اجرایی شدن نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون شهری (تاکسی‌ها و وانت بارها) در سال ۱۴۰۰ با ۳۰ درصد افزایش به طور میانگین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اسماعیل عرشیان در این باره اظهار داشت: سرانجام پس از پنج ماه بحث و بررسی و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسی، با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، افزایش نرخ کرایۀ ناوگان تاکسیرانی قزوین در سال ۱۴۰۰ شامل تاکسی‌های خطی، گردشی، آژانسی و وانت بار‌ها در تمامی مسیر‌ها و خطوط نسبت به سال گذشته، با ۳۰ درصد افزایش به طور میانگین اجرایی شد.

وی ادامه داد: برچسب نرخ کرایه‌های جدید بین رانندگان تاکسی توزیع شده و تمامی رانندگان تاکسی مکلف به نصب آن در سمت راست شیشه جلوی تاکسی هستند تا برای مسافرین قابل دید باشد. رانندگان تاکسی برای دریافت نرخ نامه‌های جدید می‌توانند به مسئولین خطوط و نیرو‌های گشت و بازرسی مستقر در شهر مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، نرخ تورم قطعات یدکی خودرو و اقلام مرتبط با حوزه حمل و نقل بیش از ۶۰ درصد است که بر همین اساس باید نرخ کرایه‌ها نیز همگام با نرخ تورم به میزان ۶۰ درصد افزایش می‌یافت، اما بنا به ملاحظاتی، پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در شورای اسلامی شهر، فرمانداری و استانداری، سرانجام افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه مسافر و بار درون شهری به تصویب رسید که از اول خرداد ماه سال جاری به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: رانندگان تاکسی از بام تا شام و در گرما و سرما به خدمت رسانی به شهروندان مشغولند و با توجه به این که از سختی‌های شغل این عزیزان به خوبی اطلاع داریم می‌دانیم که افزایش نرخ کرایه‌ها به هیچ وجه پوشش دهنده هزینه‌ها و جوابگوی مخارج معیشت آنان نیست؛ بنابراین در تلاش هستیم با اختصاص امور رفاهی نظیر ارائه ملزومات یدکی خودرو به نرخ دولتی به نوعی جبران کنده زحمات این عزیزان باشیم و پیگیری‌ها در این زمینه توسط سازمان تاکسیرانی همچنان ادامه دارد.

عرشیان گفت: شهروندان در صورت مشاهدۀ هر گونه تخلف در خصوص دریافت نرخ کرایه می­توانند شکایات خود را به طور حضوری با نیرو‌های گشت و بازرسی حمل و نقل عمومی مستقر در سطح شهر، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۳۳، سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره ۳۳۸۳۹ و سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ مطرح کنند. بدیهی است که گزارش‌های ارائه شده قابل طرح در هیئت انضباطی بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز