مدیر کل مدیریت بحران استان هشدار داد:

رعد و برق و باد شدید در ارتفاعات استان قزوین رخ خواهد داد

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۰:۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۳۷۲۳
رعد و برق و باد شدید در ارتفاعات استان قزوین رخ خواهد داد
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با پیش بینی وزش باد شدید و رعد و برق در ارتفاعات استان قزوین مردم از حضور در پهنه های طبیعی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی در خصوص تغییرات جوی در استان اظهارداشت: بر اساس هشدار نارنجی صادره از سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر امروز سه شنبه چهارم خرداد تا اواخر وقت فردا چهارشنبه ۵ خرداد ماه شاهد رعد و برق و  رگبارهای ناگهانی به همراه تگرگ و بادهای لحظه ای شدید در برخی نقاط استان به خصوص ارتفاعات خواهیم بود. 

وی با اشاره به حادثه تلخ اصابت صاعقه به دو جوان در روستای پیچه بن الموت افزود: مردم در این فصل برای گردش و نیز چیدن گیاهان دارویی به کوهپایه می روند که در معرض برخورد صاعقه و نیز سیل ناگهانی هستند لذا باید این موضوع مورد توجه ساکنان روستاها قرار گیرد.

مهدیخانی تصریح کرد: از مردم مناطق مختلف استان بویژه مناطق روستایی و کوهستانی درخواست می شود هشدارها را جدی بگیرند و از رفتن به ارتفاعات و نیز حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: وضعیت بارش ها در استان در میان مدت و بلند مدت بسیار کاهشی است و همچنان در سال جاری با کمبود شدید آب و خشکسالی مواجهیم و این بارشها هرگز نمی تواند کم آبی های پیش رو را جبران کنند لذا باید صرفه جویی از سوی همه شهروندان جدی گرفته شود.

وی از دامداران و ساکنان روستاها و مناطق کوهستانی خواست در مواقع رعد و برق و بارش شدید از حضور در پهنه های طبیعی خودداری کنند.  

 

نظر شما