حسین روحانی نژاد:

۱۱۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن برای محرومان در دست ساخت است

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۳:۳۳:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۴۸۷۸
۱۱۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن  برای محرومان در دست ساخت است
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور گفت: در راستای تامین سرپناه برای محرومان و نیازمندان بیش از 110 هزار واحد مسکونی توسط این نهاد در سراسر کشور در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح مجتمع مسکونی 24 واحدی در شهر اقبالیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تامین سرپناه برای نیازمندان اظهارداشت: امام راحل با درک عمیق از نیازهای اساسی محرومان در همان ابتدای انقلاب نسبت به تاسیس بنیاد مسکن اقدام کردند و با گشایش حساب 100 دغدغه خود را برای ایجاد سرپناه نشان دادند و بنیاد با هدف ارزشمندی شروع به کار کرد.

حجت الاسلام روحانی نژاد تصریح کرد: بنیادمسکن از زمان تاسیس در مسیر اهداف تعیین شده گام برداشته و موفقیت های خوبی داشته و بعد از رحلت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری در تداوم همین هدف در حمایت از محرومان چند محور را سرلوحه کار بنیاد قرار دادند و دو ماموریت مهم از جمله احداث مسکن محرومان و برطرف شدن مشکلات آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی در کوتاه ترین زمان را مورد تاکید قرار دادند.

افتتاح

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآورشد: در راستای تامین سرپناه برای نیازمندان با امضای تفاهم نامه با دستگاههای اجرایی در حال حاضر تعداد 110 هزار واحد مسکونی برای محرومان در حال ساخت است که با تکمیل آنها بسیاری از نیازمندان صاحب سرپناه خواهند شد.

وی اضافه کرد: در دوسال گذشته از سوی بنیاد مسکن ساماندهی 100 هزار واحد مسکونی انجام شده و در آینده نزدیک این واحدها به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.

روحانی نژاد بیان کرد: سهم استان قزوین از واحدهای مسکونی محرومان تعداد ۲ هزار واحد مسکونی است که 125 واحد نیز در شهرها ساخته خواهد شد که 24 واحد آن امروز افتتاح شد و به نیازمندان واگذار شد.

ظرفیت خیرین در ساخت مسکن محرومان بکار گرفته شود

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت مسکن به دلیل هزینه سنگین و تقاضای بالا نیازمند حمایت بخش خصوصی و خیرین است و دولت به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

اقبالیه

وی بیان کرد: در صددیم مجمع خیرین را در استان قزوین فعال کنیم تا برای ساخت مسکن محرومان احساس مسئولیت بیشتری کرده و وارد مشارکت شوند تا بتوانیم با سرعت بیشتری نیاز محرومان را برطرف کنیم.

روحانی نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص تمرکز بیشتر بنیاد در ساخت مسکن محرومان اظهارداشت: بدون تردید بر اساس ماموریت امام و رهبری، متولی اصلی ساخت مسکن برای نیازمندان و محرومان، بنیاد مسکن است چون ظرفیت های فنی، تخصصی و اجرایی لازم را دارد اگر هماهنگی و تمرکز بیشتری برای واگذاری کارها و اعتبارات صورت گیرد می تواند در مسیر اهداف خود با قدرت حرکت کند.

نظر شما