مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

۲۷۰ ورزشکار و پهلوان در رشته پهلوانی و زورخانه ای در استان قزوین فعالیت می کنند

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۱:۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۵۸۲۴
۲۷۰ ورزشکار و پهلوان در رشته پهلوانی و زورخانه ای در استان قزوین فعالیت می کنند
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: 270 ورزش کار و پیش کسوت در ورزش زورخانه ای و پهلوانی در استان قزوین فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای عصر شنبه مراسمی با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار؛ عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از ورزشکاران پیش کسوت ورزش زورخانه ای و پهلوانی در استادیوم 15 هزار نفری سردار آزادگان  قزوین برگزار شد.

پهلوانی 2

عباس علایی مقدم در این همایش گفت: پهلوانان ورزش زورخانه ای با تاسی از امیر مومنان با توجه به روحیه پهلوانی و کمک به دیگران در زورخانه ضمن تقویت جسم خود به روحیه پهلوانی هم اهمیت داده و این خصلت ارزشمند را در خود تقویت می کنند.

وی بیان کرد: استان قزوین با تقدیم 31 شهید باستانی کار و اولین شهید ورزشکار انقلاب اسلامی با نام محمد گرامی در این عرصه نیز در کشور شاخص است و توانسته در این عرصه بدرخشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین در کنار ورزشهای مختلف کگه توانسته مدال های رنگارنگی کسب کند، در عرصه ورزش پهلوانی و زورخانه های هم در کشور شاخص است و توانسته افراد شاخصی در این رشته تربیت کند.

ورزش 1212

علایی مقدم یادآورشد: در استان قزوین بیش از 270 ورزشکار در 10 زورخانه در رشته پهلوانی و زورخانه ای فعالیت می کنند.

در ادامه این مراسم از تعدادی از پهلوانان و قهرمانان ورزشی استان تجلیل شد.

اجرای برنامه های نمایش زورخانه ای توسط ورزشکاران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

image_2021_5_29-21_12_19_86_zBm

این مراسم به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز قزوین هم پخش شد.

در این مراسم به رسم یادبود شال پهلوانی به استاندار قزوین اهدا شد. 

نظر شما