نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین:

شهید سلیمانی الگوی یک پهلوان واقعی برای ورزشکاران است

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۱:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۵۸۳۳
شهید سلیمانی الگوی یک پهلوان واقعی برای ورزشکاران است
نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین گفت: بزرگانی چون شهید سلیمانی پهلوانان واقعی این ملت هستند که می تواند الگوی عملی ورزشکاران و پهلوانان کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای عصر شنبه همایش بزرگ ورزش پهلوانی و زورخانه ای با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار؛ عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از ورزشکاران پیش کسوت ورزش زورخانه ای و پهلوانی در استادیوم 15 هزار نفری سردار آزادگان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی معبودی در این همایش گفت: باید بین قهرمان و پهلوان تفاوت قایل شویم و ضمن احترام و ارج نهادن به کسانی که در میادین ورزشی مدال کسب می کنند به افرادی که به دنبال روح پهلوانی هستند اهمیت بیشتری دهیم.

پهلوانی 2

وی افزود: در کشور قهرمان زیاد داریم اما تعداد پهلوانان کم و اندک است اما همین تعداد نیز افراد تاثیرگذاری هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: پهلوان در کنار تمرین جسم به روح خود هم اهمیت می دهد به همین دلیل جایگاه ویژه ای دارد که باید در جامعه مورد تکریم قرار گیرد.

معبودی اظهارداشت: .در تاریخ اسلامی «ابدود» قهرمان بود اما پهلوان نبود اما حضرت امیرمومنان یک پهلوان واقعی بود که باید ورزشکاران ما از آن حضرت تاسی کنند.

وی بیان کرد: با نگاهی به تاریخ دفاع مقدس در می یابیم که رزمندگان ما با خصلت پهلوانی توانستند از کشور دفاع کنند و امروز هم بسیاری در کسوت پهلوانی در صیانت از ارزشها و نظام اسلامی مردانه ایستاده اند و با خصلت پهلوانی زندگی می کنند.

معبودی اضافه کرد: در عصری که جبهه کفر و نفاق درصددند تا نظام اسلامی را به زمین بزنند ملت ما با حفظ روحیه پهلوانی خود مردانه ایستاده و مشکلات را تحمل می کند و روحیه پهلوانی در درون ملت نهفته است.

image_2021_5_29-22_28_10_704_UqV

وی گفت: بزرگوارانی چون شهید قاسم سلیمانی از جمله پهلوانان واقعی ملت ایران هستند که باید الگوی پهلوانان کشور قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به انتخابات هم اظهارداشت: دشمنان دنبال دلسرد کردن مردم هستند و همان کاری که دشمنان در جنگ احزاب کردند را تکرار کرده اند اما یقین داریم ملت ایران بار دیگر حماسه خواهد آفرید و این کشور سربلند خواهد شد.

وی از مردم استان قزوین خواست برای تقویت اقتدار کشور در این انتخابات هم همچون گذشته شرکت گسترده داشته باشند.

در ادامه این مراسم از تعدادی از پهلوانان و قهرمانان ورزشی استان تجلیل شد.

image_2021_5_29-22_28_10_216_wny

اجرای برنامه های نمایش زورخانه ای توسط ورزشکاران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز قزوین هم پخش شد.

image_2021_5_29-22_32_11_117_PGS

در استان قزوین بیش از 270 ورزشکار در 10 زورخانه در رشته پهلوانی و زورخانه ای فعالیت می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز