رئیس پلیس راهور استان قزوین:

۱۸ هزار دستگاه خودرو متخلف به علت تردد شبانه در قزوین اعمال قانون شدند

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۶:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۶۳۰۰
رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: در دوماه امسال بیش از 18 هزار و 399 دستگاه خودرو به علت ترد شبانه در ایام کرونا با جریمه های 200 هزار تا یک میلیون تومانی اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ مهرداد حسن پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل پلیس راهور قزوین برگزار شد با تشریح فعالیت های انجام شده در دوران کرونا اظهارداشت: پلیس راهور علاوه برخدمات گسترده در زمینه کنترل ترافیک و نظارت بر رفت و آمد شهری و برون شهری هم فعالیت می کند.

سرهنگ حسن پور بیان کرد: پلیس راهور درتعامل با ستاد کرونا نیز تمهیداتی اندیشیده که رویکرد و محور آن بر مبنای تامین سلامت روانی و اجتماعی مردم است و محدودیت های اعلام شده را در مسیر سلامت مردم اعمال می کند.

رئیس پلیس راهور استان قزوین یادآورشد: نیروهای پلیس راهور با حضور شبانه روزی در مسیرهای درون شهری نسبت به کنترل تردد خودروها اقدام کرده اند که در این راستا با اعمال قانون تلاش شده این تردد کنترل و مدیریت شود.

پلیس راهور

وی اظهارداشت: در فروردین ماه امسال در تردد شبانه بالغ بر 16 هرار و 902 فقره اعمال قانون و جریمه 200 هزار تومانی شدند و 649 فقره نیز مشمول جریمه 500  هزار تومانی و848 دستگاه جریمه یک میلیون تومانی شدند که در این میان پلاک های بومی و هم غیر بومی دیده می شدند.

سرهنگ حسن پور گفت: دراردیبهشت ماه امسال 24  هزار و 740 دستگاه خودرو به علت تردد شبانه مشمول جریمه 200 هزار تومانی شدند و در این مدت1263 فقره جریمه 500 هزار تومانی و829 فقره جریمه یک میلیون تومانی هم صادر شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین بیان کرد: اعمال قانون و جریمه های صادر شده برای ممانعت مردم از تردد شبانه ای است که می تواند در شرایط کرونا موجب انتشار ویروس شده و سلامت شهروندان را به خطر بیندازد. 

وی اظهارداشت: اعمال قانون در واقع دفاع از حق کسانی است که پروتکل ها را رعایت می کنند و باید تشویق شوند تا مراجعه به بیمارستانها کاهش یابد.

سرهنگ حسن پور گفت: کنترل تردد شبانه از ساعت 22 شب تا 3 بامداد به صورت فیزیکی و غیر فیزیکی با دوربین انجام می شود و از همه شهروندان درخواست می کنیم از تردد شبانه خودداری کرده و به مصوبات ستاد کرونا پایبند باشند.

ترد دشبانه 2

ممنوع شدن تردد برون شهری از 11 تا 17 خرداد

رئیس پلیس راهور استان قزوین در ادامه با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: از تاریخ 11 تا 17 خرداد ماه ورود و خروج در استان ممنوع است و این محدودیت تا پایان تعطیلات اعمال می شود.

وی در خصوص رسیدگی به اعتراض جریمه ها هم گفت: همه اعتراضاتی که به جریمه های تردد شبانه می شود مورد بررسی قرار می گیرد و شهروندان می توانند با مراجعه به پلیس بعلاوه ۱۰ اعتراض خود را ارائه کنند تا بررسی شود.

حسن پور اظهارداشت: با تشکیل 25 جلسه کارشناسی با دستگاه قضایی به یک هزار و 244 فقره پرونده اعتراض رسیدگی شد.

افزایش 7 درصدی تخلف راهنمایی و رانندگی 

وی بیان کرد: در دو ماه گذشته برخورد با تخلف راهنمایی و رانندگی حدود 7 درصد افزایش داشته که بیشتر آنها پارک دوبله، سد معبر، پارک در پیاده رو و نبستن کمربند ایمنی بوده است.

سرهنگ حسن پور تصریح کرد: مردم بدانند اعمال قانون به صورت فیزیکی با حضور پلیس و نیز غیر فیزیکی از طریق دوربین است که در حال حاضر با نصب 120 دستگاه دوربین نظارتی و کنترل هوشمند وضعیت تردد شهری کنترل و رصد می شود.

پلیس راهور 5

برخورد با آلودگی صوتی خودروها

رئیس پلیس راهور گفت: دربرخی نقاط شهری شاهد آلودگی صوتی خودروها هستیم که برخی صوت ناشی از ضبط صوت و یا  اگزوز و موتور خودرو هاست که هر صدایی که آزار دهنده باشد تخلف محسوب شده و با آن برخورد می شود.

وی از فعالیت 46 آموزشگاه رانندگی در استان هم خبرداد و گفت: آموزشگاههای رانندگی مانند سایر مشاغل بر اساس رنگ بندی شهرها فعالیت موقت داشتند و در حال حاضر بازگشایی شده است.

سرهنگ حسن پور در ادامه افزود: در فروردین ماه امسال 1746 فقره و در اردیبهشت 307 فقره گواهینامه رانندگی صادر شد که در این دو ماه 707 فقره گواهینامه هم تعویض و 569 فقره المثنی صادر شده است.

وی در خصوص تعداد کشته ها در سوانح درون شهری هم گفت: در فروردین ماه امسال تلفات سوانح درون شهری 43 درصد کاهش داشته است و در سوانح خسارتی شاهد افزایش 17 درصدی و سوانح جرحی با 11 درصد افزایش روبرو شدیم.

حسن پور افزود: در سال قبل تعداد تصادف جرحی 11 درصد افزایش و تعداد مجروحان4 درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس راهور استان قزوین یادآورشد: در توقیف موتورسیکلت کاهش داشتیم و توقیف خودرو هم 47 درصد کمتر و در کنار آن،خدمات رسانی بیشتر شد و با ترخیص موتورسیکلت های توقیفی شاهد استقبال صاحبان خودرو برای دریافت موتورسیکلت ها هستیم.

سوانح 22

67 درصد سوانح ناشی از بی توجهی به جلو است

سرهنگ حسن پور اظهارداشت: بیشترین علت سوانح و تخلف در مرکز استان شامل 67 درصد بی توجهی به جلو، هواس پرتی و تماس با تلفن همراه و بیشترین تصادف در بلوارها با حدود 67 درصد است.

وی گفت: بیشترین زمان تصادف ما بین 8 تا 12 شب است و بیشتر سوانح در بلوارها به دلیل سرعت بالا و کم بودن دید در شب است.

رئیس پلیس راهور استان قزوین یادآورشد: نقش عابر در تصادفات 70 درصد و موتورسیکلت 30 درصد است و بیشتر کشته ها را عابران و راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند.

سرهنگ حسن پو تصریح کرد: در دو ماهه امسال 4 هزار وسیله نقلیه در استان قزوین شماره گذاری شده است.

مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است

رئیس پلیس راهور استان قزوین اظهارداشت: دستکاری در پلاک خودروها در ایام کرونا جرم است و این مخدوش کردن شامل کم رنگ کردن پلاک، چسباندن شیی روی پلاک و پنهان کردن پلاک جرم است و از سه تا شش ماه حبس برای فرد و معرفی به دستگاه قضایی و توقیف خودرو را به دنبال دارد.

مخدوش+کردن+پلاک

شهر اقبالیه حادثه خیز است

سرهنگ حسن پور با اشاره به وقوع حوادث متعدد در محور ورودی شهر اقبالیه و مسیر نسیم شمال به کارخانه شیشه قزوین اظهارداشت: متاسفانه در شهر اقبالیه ورودی و خروجی شهر متولی ندارد و اگر سانحه ای رخ دهد نه شهرداری و نه راهداری مسئولیت بر عهده نمی گیرد و کسی پاسخگو نیست.

وی اضافه کرد: در شهر اقبالیه سوانح جرحی و فوتی ناشی از برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده متعدد است و کسی متولی رفع نقاط حادثه خیز نیست و تلفات عابر زیاد است و این مشکل در ورودی چوبیندر هم که سرعت خودروها بالاست دیده می شود که باید برای آن تدبیر کرد.

سرهنگ حسن پور از رسانه خواست با پیگیری مطالبات مردمی برای رفع حادثه خیز بودن محورهای اقبالیه و چوبیندر اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز