رئیس پلیس راه استان قزوین:

سوانح فوتی، جرحی و خسارتی در استان قزوین ۲۸ درصد کاهش یافت

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۳:۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۶۶۸۴
سوانح فوتی، جرحی و خسارتی در استان قزوین ۲۸ درصد کاهش یافت
رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با اقدامات پیشگیرانه و ایمن سازری راهها، حضور موثر پلیس و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سوانح فوتی، جرحی و خسارتی در سال جاری 28 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ فرهاد ذاکری منش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل پلیس راه قزوین به زنجان برگزار شد اظهارداشت: کار رسانه حساس و تاثیرگذار است و بدون همکاری آنها نمی توان در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی موفق عمل کرد.

وی بیان کرد: بدون تردید کاهش سوانح جاده ای و تقویت فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با همکاری رسانه ها محقق شده و امیدواریم با تداوم همکاری ها بتوان در مسیر کاهش سوانح گام برداشت.

ذاکری منش 44

ذاکری منش تصریح کرد: رویکرد ما در اعمال قانون فقط نظم بخشی و هدایت مردم به رعایت مقررات است و امیدواریم در پیشگیری از حوادث نیز با با فرهنگ سازی مستمر به نتایج خوبی برسیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: با اقدامات انجام شده در یک حلقه زنجیره ای متصل به هم با کمک دستگاههای مختلف از جمله راهداری، پلیس راه، رسانه ها و همکاری مردم شاهد کاهش سوانح جاده ای بودیم.

سرهنگ ذاکری منش اظهارداشت:در سال گذشته در سوانح فوتی با کاهش 10.61 درصدی و در سوانح جرحی با کاهش 19.87 درصدی مواجه شدیم.

وی گفت: همچنین سوانح خسارتی در استان ۳۱.۵۷ درصد کاهش داشته که در مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی شاهد کاهش ۲۸.۹۲ درصدی هستیم.

ذاکری منش با اشاره به حجم تردد بالای خودروها در محورهای مواصلاتی استان قزوین یادآورشد: در فروردین ماه سال قبل  ۱۲ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۱۵  تردد و امسال در فروردین  ۲۱ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۸۹ خودرو تردد کردند که 9 میلیون تردد بیشتر شد و با افزایش ۷۴ درصدی در این بخش مواجه شدیم.

ترافیک

وی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه امسال با کاهش ۴ درصدی تردد مواجه شدیم و تعداد  ۸۵۹ هزار دستگاه کمتر تردد کردند.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: در مجموع میانگین دو ماهه امسال با افزایش ۲۶ درصدی تردد خودروها مواجه بودیم و در این میان هر چقدر تردد بیشتر شود با کاهش سوانح و بالعکس هرگاه تردد کمتر شود با افزایش سوانح و رفتارهای مخاطره آمیز مواجه می شویم.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: بیشترین تردد در محورهای آزادراهی بویژه مسیر قزوین به تهران و قزوین به زنجان است و رعایت قوانین در همه مسیرها بویژه محورهای حادثه خیز بیشتر توصیه می شود.

ذاکری منش بیان کرد:استان قزوین با داشتن ۲۲۰ کیلومتر آزاد راه و ارتباط با ۱۱  استان کشور و قرار گرفتن در مسیر شمال و شمال غرب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بخشی از آمارهای حوادث ناشی از همین موقعیت جغرافیایی است که مسئولیت پلیس راه را سنگین کرده است.

وی بیان کرد: نزدیکی به پایتخت و افتتاح بزرگراه الغدیر و اتصال آبیک به چرمشهر نیز در چند ماه اخیر مسئولیت های پلیس راه را بیشتر کرده و این مسیر هم تحت پوشش پلیس راه قرار دارد و باید رصد و کنترل شود.

تصادف

ذاکری منش اضافه کرد: تردد خودروهای حامل سوخت و مواد شیمیایی، بهداشتی و خطرناک و خودروهای سنگین موجب شده شاهد واژگونی خودروها و روز مشکلات عدیده در محورهای مواصلاتی استان هم باشیم که باید با اطلاع رسانی مناسب بتوانیم رانندگان را به رعایت مقررات بیشتر تشویق کنیم.

وی اظهارداشت: خستگی و خواب الودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز، بی توجهی به خودروی جلویی، صحبت با تلفن همراه از مهمترین عوامل سوانح جاده ای در استان قزوین است.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: بی توجهی به جلو با ۵۵ درصد، واژگونی ۴۸ درصد سوانح را شامل می شود و در این میان بیشترین زمان وقوع تصادفات بین ساعات 14 تا 22 شب ثبت شده است.

وی گفت: 46 درصد تصادف در آزادراهها رخ می دهد و عللی چون دنده عقب رفتن. پیاده شدن برای رفع نقص فنی خودرو و سرعت بالا در بروز حوادث موثر بوده است.

ذاکری منش یادآورشد: ۹۵ درصد مقصران سوانح را مردان سنین ۲۵ تا ۳۴ سال تشکیل می دهند و بیشترین نوع وسیله نقلیه که دچار سانحه می شوند را سواری با ۵۵ درصد تشکیل می دهد و ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهرها هم محل وقوع سوانح گزارش شده است.

وی گفت: همچنین سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه و خواب آلودگی از دیگر علل بروز سوانح جاده ای در استان قزوین بوده است.

ذاکری منش افزود: در اعمال قانون با افزایش ۱۳ درصدی جریمه های ناشی از سبقت و سرعت غیر مجاز و  ۱۰.۹ درصد انحراف به چپ و  ۱۱ درصد نبستن کمربند ایمنی مواجه بودیم.

پلیس راه 78

کنترل جاده ها با 26 دستگاه دوربین پایشی و کنترلی

رئیس پلیس راه استان قزوین در ادامه بیان کرد: با رویکرد پلیس به سمت هوشمند شدن اخیرا از حضور فیزیکی پلیس در جاده ها و نیز صدور قبوض کاغذی جریمه کاسته شده و با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز و پیشرفته و با نصب ۲۶ دوربین همه محورها کنترل شده و جریمه ها نیز به صورت الکترونیکی اعمال شده و با پیامک اعلام می شود.

وی بیان کرد: گشت های پلیس راه به GPS مجهز شده و همه فعالیتها و رفتار و ماموریت پلیس هم کنترل و رصد می شود و شماره گذاری و ترخیص خودرو نیز اینترنتی است.

کنترل رفتار رانندگان اتوبوس با سامانه سپهتن

ذاکری منش در ادامه اظهارداشت: با راه اندازی سامانه سپهتن همه رفتارهای ترافیکی رانندگان اتوبوس کنترل و رصد شده و در صورت بروز هر گونه تخلف موارد در پاسگاههای مسیر اعلام شده و با این کار از رفتارهای سلیقه ای پلیس و نیز رفتارهای پر خطر رانندگان جلوگیری شده است.

مصاحبه پلیس راه

وی گفت: بزودی با نصب سیستم های هوشمند برای ترسیم کروکی و بررسی صحنه تصادف از تبلت استفاده خواهد شد و اطلاعات سوانح بلافاصله به شرکت های بیمه و دستگاه قضایی ارسال می شود تا حقی تضییع نشود.

تردد بین استانی از 12 تا 17 خرداد ممنوع شد

ذاکری منش با اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات پیش رو گفت: از روز چهارشنبه ۱۲ تا روز دوشنبه ۱۷ خرداد تردد بین استانی ممنوع است و این محدودیت صرف نظر از رنگ بندی شهرها اعمال می شود و در صورت تردد در شهرها قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه گرفته می شود.

وی بیان کرد: در شرایط کرونایی برای افرادی که به ناچار و برای درمان و یا فعالیت تولیدی نیازمند تردد بودند بیش از یک هزار فقره مجوز تردد بین استانی توسط پلیس راه صادر شد.

ذاکری منش یادآورشد: هدف پلیس جریمه نیست بلکه استقرار نظم ترافیکی است.

عکس ساتیز شده

56 نقطه حادثه خیز داریم

رئیس پلیس راه استان قزوین اظهارداشت: در استان قزوین حدود 56  نقطه حادثه خیز شناسایی شده که با کمک راهداری نسبت به اصلاح بیشتر آنها با اقدامات فنی و روکش آسفالت با نوع جدید از لغزش خودرو پیشگیری شده است.

وی گفت: محدوده نزدیک نیروگاه شهید رجایی، کنار گذر مقابل دانشگاه آزاد، روستای کهک، ضیاء آباد در مسیر تاکستان، از نقاط پر حادثه و کولاک خیز است که برای رفع معایب فنی آنها باید اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز