مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین:

عبور از پیک تابستان نیازمند کاهش ۲۰ تا ۵۰ درصدی برق در ادارات است

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۹:۵۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۷۰۵۳
عبور از پیک تابستان نیازمند کاهش ۲۰ تا ۵۰ درصدی برق در ادارات است
مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: برای عبور از پیک تابستان و کاهش خاموشی ها ضمن صرفه جویی مشترکان خانگی باید دستگاههای اجرایی هم 20 تا 50 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه کمیته نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی در مصرف بهینه انرژی در استانداری قزوین برگزار شد.

پیمان پیرمرادی در این جلسه اظهارداشت: با توجه به وضعیت منابع آبی و کمبود انرژی در استان لازم است با مدیریت بهینه مصرف بتوانیم  ضمن تامین نیازهای استان در فصل تابستان از بروز خاموشی های بیشتر جلوگیری کنیم.

وی افزود: پس از ارائه گزارش تحلیلی میزان مصرف حامل های انرژی در دستگاههای اجرایی باید نسبت به کاهش 50 درصدی برق در ادارات با جدیت اقدام شود تا شرایط را مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین تصریح کرد: شاید امکان صرفه جویی 50 درصدی در دستگاهها ممکن نشود اما دستیابی به کاهش مصرف تا 20 درصد امکان پذیر است.

فنی

فعالیت رمز ارزها مجاز نیست

وی بیان کرد: برای عبور از پیک تابستان فعالیت رمز ارزها مجاز نیست و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

پیرمرادی فرهنگی سازی در همراهی مردم و صنعتگران برای کاهش مصرف را ضروری دانست و یادآورشد: با بهره گیری از ظرفیت رسانه های گروهی و صدا و سیما می توانیم شهروندان و بخش های صنعتی و دولتی را مجاب کنیم تا برای جلوگیری از خاموشی های بیشتر در فصل تابستان با خاموش کردن چراغ های اضافی و نیز خارج کردن سیستم های سرمایشی بویژه در ساعات بعدازظهر به مدیریت مصرف کمک کنند.

وی گفت: لازم است آیتم های تشویقی در رسانه ها اطلاع رسانی شود و انجام برخی کارهای ساده مانند جایگزین کردن کولرهای آبی به جای گازی، کنترل مصرف چیلرها، مراقبت در ادارات برای کنترل مصرف و خاموش کردن لامپ های اضافی و بهره گیری از نور طبیعی و پنجره ها توصیه شود.

پیرمرادی افزود: در حال حاضر استفاده از کولرهای گازی در ادارات ممنوع شده و لازم است از ژنراتور در دستگاههای اجرایی از ساعت ۱۲ تا ۲.۵ استفاده شود و ما سوخت آن را تامین می کنیم.

فنی 33

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین یادآورشد: مقطع حساسی را در پیش داریم و در ماههای آینده نگران افزایش مصرف هستیم و باید برق مراکز حساس تامین شود و خاموشی نقاط حساس و مهم از جمله بیمارستانها، مراکز درمانی، صدا وسیما، می تواند هزینه های سنگینی را به استان تحمیل کند لذا نیازمند مدیریت در این عرصه هستیم.

پیرمرادی اظهار امیدواری کرد با کاهش مصرف حداقل تا 20 درصد در ادارات و بخش خانگی می توانیم از پیک بار در تابستان عبور کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز