مدیر نظام فنی، اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین:

گلوگاههای هدر رفت انرژی در ادارات قزوین شناسایی شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۰:۳۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۷۰۷۴
گلوگاههای هدر رفت انرژی در ادارات قزوین شناسایی شود
مدیر نظام فنی، اجرایی و دبیرخانه شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: با استفاده از کارشناسان و مشاوران فنی باید گلوگاههای هدر رفت و یا پر مصرف انرژی در سیستم ادارات شناسایی و رفع عیب شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه کمیته نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی در مصرف بهینه انرژی در استانداری قزوین برگزار شد.

پریسا احمدپور در این جلسه اظهارداشت: با انتخاب مشاور یک گزارش تحلیلی از مصرف حامل های انرژی در دستگاههای اجرایی تهیه شده که نشان می دهد مصرف آب، برق و گاز بشدت بالاست و رعایت صرفه جویی یک ضرورت است.

وی بیان کرد: در مدیریت سبز حدود شش شاخص تعریف شده و با توجه به اقلیم استان نکاتی توصیه می شود که در کاهش مصرف بسیار تاثیرگذار است.

1234

احمدپور گفت: دستگاهها به دلیل مشکلات فنی دچار چالش هستند و باید با استفاده از مشاوران متخصص بتوانند گلوگاههای هدر رفت انرژی را شناسایی کرده و برای کاهش مصرف اقدام کنند.

وی یادآورشد:استفاده از چیلر جذبی در برخی دستگاههای اجرایی ایراد دارد و جابگو نیست و باید ضمن تعمیر و اصلاح فنی سیستم ها به کاهش مصرف کمک کرد.

مدیر نظام فنی، اجرایی و دبیرخانه شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: تشکیل کمیته مدیریت سبز و تحلیل فیش های آب و برق و گاز باید نقاط بحران انرژی را شناسایی کرده و نسبت به بهبود وضعیت اقدام شود.

احمدپور اظهارداشت: معاینه فنی موتورخانه ها،؛ دریافت برچسب انرژی، استفاده از پنل های خورشیدی و تجهیزاتی با مصرف لانرژی کم، ایجاد سایبان برای کولرهای آبی، استفاده نکردن از کولرهای گازی در یک ماه آینده می توانیم مصرف را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در صنعت ساختمان امروزه داشتن سیستم اسپلیت یک امتیاز در فروش واحد تلقی می شود در حالی که با توجه به اقلیم قزوین این سیستم به هیچ عنوان مناسب نیست.

فنی

احمدپور اظهارداشت: از مدیران دستگاههای اجرایی استان انتظار می رود با تعیین یک مراقب انرژی که به صورت مستمر وضعیت انرژی برق در ادارات را بررسی کرده و آن را کنترل می کند را تعیین کنند تا ضمن کنترل مصرف در کاهش میزان انرژی مصرفی در دستگاههای اجرایی هم رصد مستمر را انجام دهد.

نظر شما