رئیس مرکز امور خیریه و اوقاف سازمان اوقاف کشور:

وجود ۱۹۵ هزار موقوفه در کشور بیانگر روحیه نوعدوستی در جامعه است

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۷۱۵۴
وجود ۱۹۵ هزار موقوفه در کشور بیانگر روحیه نوعدوستی در جامعه است
رئیس مرکز امور خیریه و اوقاف سازمان اوقاف کشور گفت: وجود 195 هزار موقوفه در کشور بیانگر نگاه نوعدوستی و معاد محوری است که می تواند به کاهش مشکلات و آسیب ها کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر یک روزه به استان قزوین ضمن بازدید از مراکز خیریه، درمانگاه دیالیز و بنیان ازدواج در جلسه با شورای خیریه اوقاف استان شرکت کرد و با دیدگاههای خیرین آشنا شد.

حجت الاسلام احمد شرفخانی در این جلسه گفت: نگاه همدلی و نوعدوستی با انسان همراه بوده و از روزی که انسان خلق شده با نگاه اجتماعی کمک به دیگران و هم نوعان توانسته در مسیر خیرخواهی گام بردارد.

شرفخانی تصریح کرد: بسیاری از امور خیرخواهانه معمولا به صورت فردی انجام می شده و از گذشته نیز صدقه دادن، وقف و امور خیر به صورت فردی بوده است.

جلسه اوقاف 22

وی یادآورشد: بعد از گسترش ساختارهای جغرافیایی در سال 1337 در کشور ما ساختار جمعی و حاکمیتی شکل گرفت و فعالیت های خیرخواهانه به صورت جمعی بیشتر شد و امروز نیز در کشورمان مجموعه ها و نهادهای حاکمیتی مختلفی با صدور مجوز اقداماتی را انجام می دهند که در بخش های دولتی و مردمی است.

شرفخانی تصریح کرد: وقف یکی از ساختارهای مانا و پویای دینی است که می تواند به کاهش مشکلات نیازمندان، کمک کند که در این میان فعالیت یک هزار و 127 مرکز موقوفه درمانی یک ظرفیت برای کمک به بیماران نیازمند است.

807 نیت واقفان 

رئیس مرکز امور خیریه و اوقاف سازمان اوقاف کشوراظهارداشت: در کشور بیش از 807 نیت واقفین در کشور داریم و با توجه به نیازهای روزآمد، شاهد ایجاد وقف های جدید هستیم که می تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اهمیت راه اندازی و تقویت جایگاه شورای خیریه اوقاف تصریح کرد: رویکرد ما در شکل گیری و فعالیت این شورا ایجاد هم افزایی و تسهیل گری و طراحی فرآیند ارزشمند مدیریت خیریه است تا بتوانیم سیستم هدفمندی را در کشور راه اندازی کنیم.

شرفخانی بیان کرد: شوراهای خیریه علاوه بر اجرای نیات واقفین با بهره گیری از ظرفیت مردمی، می توانند به ایجاد هم افزایی در کشور کمک کرده و شفاف سازی در کار را ترویج کنند.

وی گفت: در کشور مراکز درمانی موقوفه متعددی وجود دارد که در حال تعطیلی هستند لذا از دولت انتظار می رود برای سرپا نگه داشتن آنها کمک کرده و از مانع تراشی در مسیر فعالیت آنها خودداری کند. 

حجت الاسلام مجیدی

شرفخانی اضافه کرد: متاسفانه نه تنها در مسیر کار موسسات خیریه مانع تراشی شده بلکه برخی دنبال تعطیل کردن آنها هستند که این کار می تواند به کاهش امور خیرخواهانه منجر شود.

وقف 133 بیمارستان و 440 درمانگاه در کشور 

رئیس مرکز امور خیریه و اوقاف سازمان اوقاف کشور گفت: در حال حاضر بیش از 133 بیمارستان و 440 درمانگاه وقفی در کشور داریم که در مسیر تامین نیازهای درمانی در حال خدمت رسانی هستند و این رویکرد باید همچنان در جامعه ترویج شود تا حمایت از بیماران نیازمند تعطیل و یا متوقف نشود.

وی از «وقف پول» به عنوان رویکردی جدید نام برد و اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتایی موضوع «وقف پول» را پذیرفتند که این رویکرد در موسسات خیریه می تواند تحول زیادی ایجاد کند.

جلسه اوقاف

استفاده از ظرفیت وقف در آزادی زندانیان 

شرفخانی بیان کرد: در آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد با استفاده از ظرفیت وقف رویکرد خوبی ایجاد شده و تلاش می کنیم تا با بهره گیری از مجموعه های مردمی و شورای خیریه برای ترویج این فرهنگ اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز