مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

قوانین دست و پاگیر در بخش کشاورزی باید مانع‌زدایی شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۱:۵۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۹۸۰۴
قوانین دست و پاگیر در بخش کشاورزی باید مانع‌زدایی شود
مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی کشور گفت: قوانین دست و پاگیر در حوزه تولیدات بخش کشاورزی باید به نفع رونق تولید مانع زدایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی حنیفه‌زاده روز سه‌شنبه در نشست بررسی موانع تولیدات بخش کشاورزی استان قزوین که با حضور معاونین و  مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در سالن جلسات باغستان این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات اصلی‌ترین موانع همین قوانینی هستند که مسئولان باید نسبت به رفع آن اقدام کنند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه در برخی موارد قوانین را به گونه‌ای وضع یا تفسیر کردند که متهم اول وزارت جهاد کشاورزی شناخته می‌شود در حالی که نقش نهادهای دیگر و متولیان اصلی مغفول مانده و کسی هم به آن‌ها توجه نمی‌کند. 

حنیفه‌زاده با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به نوعی وزارت معیشت مردم نیز محسوب می‌شود، یادآور شد: خیلی‌ها تصور می‌کنند که کار جهاد کشاورزی صرفا تولید است، در حالی که ما باید در حوزه رفع موانع، تسهیل امور و هدایت مردم نیز فعالیت کنیم که بخشی از آن مربوط به اقدامات فرهنگی است.

 این مسئول حوزه کشاورزی اضافه کرد: مواردی هم بوده که متقاضی برای گرفتن مجوز پرورش قرقاول با ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر مربع کاستی در زمین مواجه شده و قانون نیز هیچ راهکاری برای ان ارایه نداده و اینگونه موارد باید رفع شود تا دستور مقام معظم رهبری در خصوص مانع زدایی محقق شود.

مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: معیشت مردم این روزها نباید به خاطر موانع کوچک با نوسان مواجه شود و این دغدغه را باید در تمام بدنه سازمان جهاد تقویت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز