عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

وابستگی درآمدهای دولت به تولید «به جای نفت» موجب رونق اقتصاد کشور می شود/

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۸:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۰۶۱۰
وابستگی درآمدهای دولت به تولید «به جای نفت» موجب رونق اقتصاد کشور می شود/
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت وابستگی دولت به درآمدهای تولید«به جای نفت» می توان به رفع موانع و گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان و رونق اقتصاد کشور امیدوار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین روز چهارشنبه پس از بازدید استاندار از پنج واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز با حضور استاندار، عضو کمیسیون صنایع مجلس و مدیران صنعتی و دستگاههای اجرایی استان در شرکت تولیدی و صنعتی هفت الماس تشکیل جلسه داد.

لطف الله سیاهکلی در این کارگروه اظهارداشت: قزوین به عنوان یک استان صنعتی باید بتواند در گره گشایی از مشکلات این بخش موفق عمل کرده و الگو سازی کند و حمایت از تولید در عمل نشان داده شود.

همراهی مدیران استان مطلوب است

سیاهکلی تصریح کرد: خوشبختانه همراهی مدیران استان با مجمع نمایندگان در حد مطلوبی است و اختلاف سلیقه نتوانسته مانع از پیگیری و حل مشکلات شود و این روش منطقی است و توانسته موفق باشد.

image_2021_6_9-17_19_27_90_4uB

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازدید هفتگی استاندار و تیم اقتصادی از واحدهای صنعتی و شناسایی مشکلات تولیدکنندگان و تشکیل جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع در محل کارخانه ها اتفاق خوبی است که می تواند موجب تسریع در حل مشکلات کارآفرینان شود.

سیاهکلی از مدیریت خوب استاندار قزوین در اداره جلسات کارگروه تسهیل تشکر کرد و اظهارداشت: این که مدیران دستگاههای اجرایی در واحدهای صنعتی حضور یافته و پس از طرح مشکلات تولیدکنندگان برای رفع آن در محل تصمیم می گیرند توانسته به رضایت صنعتگران منجر شود و تداوم این روش را مناسب می دانیم و ما نیز همراه شما برای گره گشایی از مشکلات هستیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: حمایت ما از تولید باید با رعایت حفظ مصالح همه متقاضیان و تولیدکنندگان باشد تا کارها شتاب گیرد.

زمین های فریز شده در اختیار متقاضیان جدید قرار گیرد

وی تعیین تکلیف زمین های واگذار شده برای اجرای طرح های تولیدی را ضروری دانست و اظهارداشت: برخی متقاضیان زمین های مرغوب و زیادی را در شهرک های صنعتی با قیمت های مناسب دریافت کرده اند و سالها در آن طرحی اجرا نکرده و با فریز کردن آن حق سایر متقاضیان را ضایع کرده اند که از استاندار و مدیران صنعتی استان انتظار داریم این زمینها تعیین تکلیف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: استان قزوین به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن زیرساخت های مناسب برای بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری از جذابیت های زیادی برخوردار است و ما با درخواست های جدیدی روبرو هستیم ولی به دلیل کمبود زمین قادر به پاسخگویی نیستیم در حالی که صدها هکتار زمین واگذار شده داریم که صاحبان آنها طرحی در آن اجرا نکرده اند و به امید افزایش ارزش افزوده آن را نگهداشته اند که باید برای آن تصمیم گیری شود.

جلسه 3

دولت باید به درآمد تولید وابسته شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارداشت: نفت یک ذخیره ارزشمند ملی است که به همه ملت تعلق دارد و باید درآمدهای ناشی از فروش آن در امور زیربنایی، توسعه ای و نیز سرمایه گذاری در پروژه های مهم هزینه شود اما وابستگی اقتصاد به نفت پدر کشور را درآورده است.

وی بیان کرد: تحریم دشمنان و جلوگیری از فروش نفت یک فرصت استثنایی در کشور ایجاد کرده که وابستگی اقتصادی دولت به نفت قطع شده و به فکر منابع پایدار و اساسی دیگر باشیم و بدون تردید اگر درآمد و حقوق دولت از تولید تامین شود ضمن حمایت جدی از این بخش وضعیت اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد.

image_2021_6_9-17_18_28_620_T1K

سیاهکلی اضافه کرد: وابستگی دولت به تولیدکنندگان یک اتفاق مبارک است که می تواند نجات بخش کشور باشد زیرا در این صورت شک نکنید که خود دولت پیگیر رفع موانع می شود تا هزینه اداره کشور را داشته باشد و درآمدهای ناشی از فروش نفت هم در امور اساسی کشور هزینه شده و اقتصاد و تولید شکوفا خواهد شد.

نماینده قزوین از پیگیری استاندار و مجمع نمایندگان برای افزایش اعتبارات استان در بخش های آب و برق و راه تشکر کرد و گفت: امیدواریم این افزایش اعتبارات موجب تسریع در اجرای پروژه های زیربنایی در سال جاری در استان و جلب رضایت مردم شود.

 

نظر شما