در نشستی صمیمی:

اهالی منطقه راه آهن مشکلات خود را با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در میان گذاشتند

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۲۳:۳۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۰۹۷۹
اهالی منطقه راه آهن مشکلات خود را با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در میان گذاشتند
اهالی منطقه راه آهن قزوین در نشستی صمیمی با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین مشکلات خود را مطرح کرده و خواستار رسیدگی و حل آنها شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جمعی از مردم مردم منطقه راه آهن در جنوب شهر قزوین عصر پنجشنبه میزبان لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بودند تا در نشستی صمیمی با بیان مشکلات این منطقه برای حل آنها از نماینده خود کمک بگیرند.

در این نشست که در مسجد جواد الائمه راه آهن برگزار شد تعدادی از روحانیون محلات و امام جماعت مسجد و جمعی از جوانان و پیش کسوتان محله نیز حضور داشتند، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی به همراه بهنام زاده شهردار منطقه یک قزوین و احمدی مدیر برق شهرستان پس از شنیدن صحبت های اهالی به برخی از آنها پاسخ دادند.

image_2021_6_10-21_55_31_644_VkA

حجت الاسلام موسوی موینی امام جماعت مسجد جوادالائمه راه آهن در این نشست به نمایندگی از روحانیون و مردم با اشاره به برخی مشکلات این منطقه  اظهارداشت: منطقه راه آهن که در جنوبی ترین بخش شهر قزوین قرار دارد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و حضورنماینده منتخب قزوین موجب رضایت مندی و امیدواری مردم در پیگیری و حل مشکلات آنها شده است. 

وی افزود: در منطقه راه آهن با سکونت بیش از 16 تا 20 هزار نفر از اهالی اصیل قزوین و تعداد 50 روحانی و جوانان مومن و انقلابی انتظار می رود به حداقل خواسته های مردم توجه شود و مسئولان فقط در زمان انتخابات به سراغ آنها نیایند.

امام جماعت مسجد جواد الائمه راه آهن یادآورشد: بیش از 27 مشکل اساسی و مهم در این منطقه شناسایی شده که با طرح آن امیدواریم نماینده محترم قزوین و مدیران شهری برای حل آنها پیگیری لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: تاریکی برخی معابر و کوچه ها، نبود شبکه فاضلاب و درمانگاه مناسب، کلانتری و فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و خراب شدن روکش اسفالت معابر و خیابانها از مهمترین چالش های ما در این منطقه است.

موسوی موینی اضافه کرد: افزایش سرقت های خرد و حضور معتادان و اراذل و اوباش در برخی مواقع ، سرقت کابل برق و کمبود فضای سبز و سالنهای ورزشی و حضور افاغنه و راه اندازی فروشگاههای بزرگ زنجیره ای و تعطیلی کسبه کوچک از دیگر مشکلات مردم است.

در ادامه چند تن از جوانان و هیئت امنای مسجد و روحانیون دیگر مشکلات منطقه راه آهن را مطرح کردند.

image_2021_6_10-21_55_30_125_csn

نبود سرویس بهداشتی در معابر عمومی، سرقت دریچه های آب و فاضلاب، نبود مسجد در بخش شرقی، کمبود وسایل ورزشی در محلات، نبود پایانه مسافربری، تعریض نشدن پل محله و نیمه تمام ماندن استخر در دست ساخت از دیگر مسائلی بود که توسط ساکنان راه آهن در حضور نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

کوزه گران از اهالی راه آهن هم گفت: حدود یک سوم جمعیت شهر قزوین در منطقه یک سکونت دارند و برای این که فاصله خدمات شهری در جنوب و شمال شهر بیشتر نشود باید شهردار و مدیران شهری توجه به مناطق کم برخوردار و جنوب را جدی بگیرند.

وی افزود: منطقه راه آهن امکانات یک شهر حاشیه ای را ندارد و نیازمند حرکت جهادی هستیم تا با توسعه خدمات شهری و بهره گیری از ظرفیت مردم در حلقه شهری موفقیت ها را بیشتر کنیم.

کوزه گران تصریح کرد: بافت تاریخی در منطقه جنوب شهر قرار دارد که این ظرفیت می تواند گردشگری را رونق بخشد و در این راه استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی ضروری است.

image_2021_6_10-21_55_54_931_LqY

در این جلسه پس از گزارش شهردار منطقه یک در خصوص اقدامات انجام شده، دکتر سیاهکلی برای حل مشکلات اهالی این منطقه قول مساعدت داد و مقرر شد یک نماینده از سوی اهالی به عنوان رابط پیگیر حل مشکلات از دفتر نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی باشد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز