رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

ح‍مایت از صنایع دستی موجب رونق صنعت گردشگری می شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۰۹۸۴
ح‍مایت از صنایع دستی موجب رونق صنعت گردشگری می شود
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی موجب رونق صنعت گردشگری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و جوان برگزیده حوزه صنایع‌دستی که روز پنجشنبه در اداره صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزارشد اظهارداشت: صنایع دستی از مهم‌ترین ظرفیت‌های حوزه گردشگری است و به طور قطع با توسعه آن و حمایت از هنرمندان صنایع دستی می توان شاهد  رونق صنعت گردشگری در سطح شهر قزوین بود. 

وی بیان کرد: یکی از افتخارات هر ملتی صنایع دستی آن است و هنرهای دستی هر کشوری ریشه در فرهنگ مردم آن کشور دارد که باید از آن صیانت شود.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و حمایت از هنرمندان صنایع دستی به ویژه هنرمندان بومی از منسوخ شدن صنایع دستی بومی جلوگیری کرد و در راستای احیای صنایع دستی فراموش شده گام های موثری برداشت.

درافشانی در ادامه از حمایت مجموعه مدیریت شهری از صنایع‌دستی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در کنار متولیان و سازمان میراث فرهنگی، گام های هر چند کوچک و موثری را جهت شناساندن صنایع دستی بومی شهر قزوین و حمایت از هنرمندان صنایع دستی برداریم، چراکه صنایع دستی ایران نشان از فرهنگی غنی با اصالت هر منطقه ای دارد.

مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و جوان برگزیده حوزه صنایع‌دستی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین برگزار شد که در این مراسم از 9 نفر هنرمندان صنایع دستی تقدیر شد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز