بازرس کل استان قزوین:

اصلاح قوانین به کاهش تخلف دستگاهها کمک می کند/ بدون رسانه ها مبارزه با فساد نتیجه نمی دهد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۳:۵۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۸۹۲۲
اصلاح قوانین به کاهش تخلف دستگاهها کمک می کند/ بدون رسانه ها مبارزه با فساد نتیجه نمی دهد
بازرس کل استان قزوین گفت: اصلاح قوانین ناکارآمد و آموزش مدیران بهترین راه پیشگیری از قانون گریزی، تخلف و اصلاح سیستم اداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالله آقا علیخانی در نشست مطبوعاتی که روز یکشنبه در محل اداره کل بازرسی استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: نقش رسانه ها در مبارزه با فساد بی بدیل و تعیین کننده است و امیدواریم ضمن ارتباط بیشتر با رسانه ها بتوانیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

آقاعلیخانی تصریح کرد: اگر رسانه ها بتوانند با آموزش خبرنگاران به صورت تخصصی در امور ورود کنند و ما در بخش های قضایی و بازرسی و سایر حوزه ها شاهد حضور خبرنگارانی مطلع و آگاه و تخصصی باشیم حتما نحوه پرداختن به موضوعات کیفی تر شده و اشتباهی هم از سوی رسانه ها رخ نخواهد داد.

بازرس کل استان قزوین یادآورشد: باید خبرنگاران با حوزه قضایی و مسائل حقوقی آشنا باشند و با اطلاع رسانی درست و دقیق همراه ما در پیگیری امور باشند.

بدون رسانه ها مبارزه با فساد نتیجه نمی دهد

آقاعلیخانی گفت: بدون مشارکت و حضور رسانه ها مبارزه با فساد و قانون گریزی معنا ندارد و برای حفظ آزادی رسانه ها باید مراقب باشیم تا از آزادی علیه آزادی استفاده نشود.

بازرس کل استان قزوین یاداورشد: رسانه ها باید امانتد دار بوده و ضمن طرح دقیق و درست موضوعات مراقب باشند تا مدیران از رسانه نترسند بلکه به آن احترام گذاشته و مراقب رفتار و عملکرد خود باشند.

آقاعلیخانی2

آقاعلیخانی اظهارداشت: رعایت قانون و اخلاق در رسانه ها هم باید جدی گرفته شود و ما هم تلاش می کنیم ضمن اعتماد به رسانه ها و ارتباط بیشتر با خبرنگاران به حاکمیت قانون کمک کنیم.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی تحقق قانون گرایی و عدالت است و باید باور کنیم که هیچکش نباید به بهانه های مختلف از قانون عدول کند و یا آن را نادیده بگیرد.

قوانین قدیمی است، باید اصلاح شود

بازرس کل استان قزوین گفت: برخی از قوانین قدیمی است و نمی تواند جوابگوی نیازها باشد و برخی تخلف ها که صورت می گیرد ناشی از ضعف برخی مقررات و قوانین است که باید آنها را شناسایی کرده و به نمایندگان منعکس کنیم تا در مجلس برای اصلاح آن اقدام کنند.

وی گفت: تاکید بازرسی این است که اگر سازمانها و دستگاهها موانع و مشکلاتی دارند ریشه آن ضعف قوانین است موارد را به ما منعکس کنند تا برای اصلاح اقدام شود.

آقاعلیخانی یادآورشد: در حال حاضر در مورد قوانین بودجه و جابجایی اعتبارات عمرانی که امکان آن مهیا نیست و قوانین استخدام شهرداری ها، تغییر کاربری اراضی و مسائل محیط زیست مشکلات را شناسایی کرده ایم که به نمایندگان منعکس خواهد شد.

بازرس کل استان قزوین تصریح کرد: باید مراقب باشیم که مدیران از چارچوب قوانین خارج نشوند زیرا اگر هر مدیری بر اساس سلیقه و مصلحت خود و یا دستگاهش بخواهد قانون را نادیده بگیرد شاهد بی نظمی و آشفتگی و در بسیاری از موارد با فساد و تخلف مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: بدون حاکمیت قانون نمی توانیم با فساد مبارزه کنیم و رسانه ها در این زمینه با اداره کل بازرسی همکاری کنند تا این مسائل تبیین شود.

آقا علیخانی اظهارداشت: مدیرانی که به صورت قانون مند رفتار کرده و خدمت رسانی به مردم را جدی گرفته اند برای ما ارزشمند هستند و این افراد با مدیرانی که قانون را رعایت نکرده و این بی توجهی را جسارت تعبیر می کنند تفاوت دارند.

بازرس کل استان قزوین یادآورشد: باید دانست مرجع تشخیص مصلحت در کشور یک نهاد قانونی و مهم است و قرار نیست هر مدیری خودش بر اساس مصلحت کار کرده و بدون رعایت قانون برای خود و دستگاه و مردم مشکل ایجاد کند.

بازرسی2

بازرس کل استان قزوین تصریح کرد: توجه به آموزش برای پیشگیری از تخلف در دستگاههای اجرایی از سوی اداره کل بازرسی استان جدی گرفته شده و با حضور در جلسات شورای اداری نکات لازم را به مدیران منتقل می کنیم تا پیشگیری لازم صورت گیرد.

وی گفت: استخدام بی رویه در شهرداری ها که از دوره های قبل آغاز شده و تاکنون ادامه یافته ناشی از ضعف قوانین و مقررات شهرداری هاست که این بی نظمی را موجب شده و احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد یافت و تنها راه پیشگیری از آن اصلاح قانون است.

آقا علیخانی گفت: آین نامه های اداری، استخدامی، معاملات بی ضابطه، انتصاب های بی ضابطه، مشکل ساز است و تا زمانی که این لوایح، قوانین و مقررات اصلاح نشده و تغییر نکند همچنان شاهد مشکلات عدیده در شهرداری ها خواهیم بود.

بازرس کل استان قزوین بیان کرد: تا قوانین ایراد دارد، تخلف داریم و تا تخلف هست مبارزه در سازمان بازرسی با جدیت ادامه دارد تا چالش ها بیشتر نشود.

 

 

 

  

 

نظر شما