معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین:

۲۴ پرونده کیفری در بازرسی استان قزوین تشکیل شده است

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۷:۴۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۹۰۱۸
۲۴ پرونده کیفری در بازرسی استان قزوین تشکیل شده است
معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین گفت: با تشکیل 24 پرونده کیفری تعداد 152 نفر از مدیران کل، معاونان و کارمندان دولت در مضان اتهام اختلاس، ارتشاء، تضییع حقوق دولتی و جعل اسناد قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محسن خانجان در نشست خبری که روز یکشنبه در اداره کل بازرسی استان قزوین برگزارشد اظهارداشت: در اداره بازرسی استان و در بررسی هیچ پرونده ای، مصلحت اندیشی نمی کنیم و حتی مسئولان عالیرتبه استان و صاحب نفوذ اگر تخلف داشتند به دستگاه قضایی معرفی کردیم.

وی افزود: دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر های استان قزوین سلب عضویت شدند و تخلف 5 نفر در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و در سال گذشته 13 نفر از کارکنان شهرداری ها به اتهام اختلاس با تشکیل پرونده بازدداشت شدند.

بیشترین پرونده ها از شهرداری هاست

خانجان تصریح کرد: بیشترین پرونده های تشکیل شده از شهرداری هاست که شاید یک علت حجم گسترده فعالیت ها و ارتباط بیشتر مردم با این سازمان باشد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین یادآورشد: تعداد 24 پرونده کیفری در بازرسی تشکیل شده که عمده تخلف آنها تضییع حقوق دولت، اختلاس، ارتشاء و جابجایی اعتبارات بوده است.

وی گفت: حجم ریالی پرونده ها را نمی توان قبل از صدور رای اعلام کرد زیرا برای نمونه ما در پرونده شهرداری ضیاء آباد رقم اعلام شده 300 میلیون تومان بود که پس از بررسی و صدور حکم این رقم 3 میلیارد تومان تعیین شد.

آقاعلیخانی2

خانجان افزود: در پرونده های تشکیل شده تعداد 152 نفر متهم هستند که افرادی شامل مدیران کل، معاونان، کارمندان را تشکیل می دهند.

وی اظهارداشت: 22 درصد پرونده ها در زمینه تضییع حقوق دولت، 16 درصد ارتشاء، 11.67 درصد اختلاس، 4 درصد جعل اسناد و مابقی در سایر موارد بوده است.

خانجان در خصوص محدودیت اطلاع رسانی در پرونده های تخلف گفت: بازرسی یک حلقه در روند مبارزه با فساد و تخلف است و در اطلاع رسانی تا زمانی که اتهام ثابت نشده محدودیت هایی داریم ولی پس از صدور رای می توانیم آن را منتشر کنیم.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین در خصوص پرونده رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم یادآورشد: این پرونده در مورد شهرک اندیشه حدود 45 هکتار زمین است که موضوع در خصوص تغییر کاربری غیر مجاز زمین و ساخت و ساز غیر مجاز است که باید بدقت بررسی شود و در حال حاضر 45 میلیارد تومان وثیقه گرفته شده و کار سنگینی است و تا مشخص شدن ابعاد آن نمی توان اطلاع رسانی بیشتری کرد.

وی گفت: در خصوص خرید و فروش رای در انتخابات شوراهای این دوره هم ورود کردیم اما به دلیل تعدد شعب کار سنگین بود و ما سه هیئت بازرسی داشتیم و با چند مورد تخلف در شهرستان های بویین زهرا و البرز برخورد شد.

خانجان افزود: در سال گذشته 29 فقره نامه مکتوب به ادارات ارسال شد و هشدارهای لازم را دادیم تا از تخلف پیشگیری شود و اقدامات هشدار دهنده و پیشگیرانه ما بسیار موثر بوده است.

نظارت بر 2100 معامله دولتی 

وی اظهارداشت: در سال گذشته بر 2100 فقره معامله دولتی نظارت کردیم که تعدادی لغو و برخی تجدید شدند و در برخی هم از تضییع حقوق دولتی جلوگیری شد.

مصاحبه بازرسی

خانجان اضافه کرد: همچنین در سال گذشته 34 دستگاه اجرایی مورد بازرسی برنامه ای قرار گرفتند و 2500 شکایت نیز واصل و به آنها رسیدگی شد.

وی بیان کرد: در سال قبل همچنین 152 نفر به هیئت تخلفات اداری و 105 نفر به دادسرا معرفی شدند که 12 نفر نیز پس از طی مراحل دادسرا بازدداشت شدند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین یادآورشد: در دادسرا 7 نفر حکم انفصال موقت و دائم گرفتند، 6 نفر کسر حقوق داشتند ، 37 نفر تذکر گرفتند، 2 نفر از گرفتن پست محروم شدند، 7 نفر حکم حبس گرفتند و 4 نفر جریمه نقدی شدند.

جلوگیری از 82 میلیارد تومان تضییع حقوق بیت المال

وی گفت: با پیگیری های انجام شده در حوزه  اثربخشی توانستیم 82 میلیارد تومان به نفع دولت کارسازی کنیم که بخشی از اموال به بیت المال بازگشت و در بخشی از تضییع حقوق دولت و بیت المال جلوگیری شد.

خانجان در خصوص تخلف در بانک مسکن هم گفت: 19 نفر در این بانک به دلیل ترک فعل به مراجع قضایی معرفی شدند و در خصوص مدیر بانک هم هر چند این شخص فراری است اما قسمت اعظم اختلاس از سپرده بانکی نیست بلکه به خاطر اعتماد شخصی به فرد داده شده بود که پرونده در دست بررسی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز