مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

جزئیات حمایت مالیاتی از مشاغل اسیب دیده از کرونا اعلام شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۲۳:۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۹۶۰۹
جزئیات حمایت مالیاتی از مشاغل اسیب دیده از کرونا اعلام شد
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین جزئیات دستورالعمل حمایت‌های مالیاتی و فهرست مشاغل بشدت آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید حوائج در خصوص جزئیات استفاده مشاغلی که در ایام کرونا بشدت آسیب دیده اند را اعلام کرد.

حوائج افزود: براساس دستورالعمل جدید سازمان امور مالیاتی کشور و به منظور حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا شرایط ویژه‌ای با در نظر گرفتن موقعیت و میزان خسارت‌های وارده شده به صنوف در ایام کرونا حمایت‌ و مساعدت‌های مناسبی اعمال می شود.

وی افزود: مهلت توافق ماده 238 قانون مالیات های مستقیم و اعتراض به اوراق مالیاتی اشخاص حقیقی که مهلت زمانی اعتراض آنها از 15 فروردین تا 31 خرداد ماه 1400 باشد به مدت دو ماه تمدید شده است.

حوائج گفت: برای مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا، که بدهی‌ مالیاتی قطعی شده مالیات‌­های عملکرد و ارزش افزوده که تاریخ سررسید پرداخت آنها تا پایان سال ۹۹ بود، تا ۳۱ شهریورماه امسال و بدون محاسبه جریمه دیرکرد برای مدت یاد شده امهال می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآورشد: برای مشاغل و کسب و کارهای بشدت آسیب دیده از کرونا، عملیات اجرایی قانون مالیت های مستقیم اشخاص حقیقی تا تاریخ 31 شهریور ماه متوقف می شود.

وی افزود: جرائم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض به شرط پرداخت اصل مالیاتو عوارض تا تاریخ 31 شهریور ماه 1400 مورد بخشودگی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا که مشمول حمایت‌های موضوع این بسته حمایتی می‌شوند از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که عناوین آن متناسب با گروه‌های شغلی تعطیل یا محدود شده در طرح جامع محدودیتتردد و تجمع عمومی مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا تنظیم شده و به تصویب رسیده به این شرح است:

۱- مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودک‌ها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی)

۲- مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (غیر دیجیتال)، موزه ها، سینماها و تئاترها

۳- مراکز تفریحی، باغ وحش و شهربازی‌ها

۴- مراکز ورزشی، باشگاه‌ها ، مراکز ورزشی آبی، پارک‌های آبی و استخرها

۵- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی و اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائر سراها، دفاتر خدمات  مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی

۶- شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری

۷- مراکز پذیرایی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌ و قهوه خانه‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا

۸- قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها

۹- آرایشگاه‌های مردانه، زنانه و سالن‌های زیبایی

۱۰- مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی، ساختمان، آتلیه و عکاسی

۱۱- مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

۱۲-  نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین المللی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارامیدواری کرده است این مصوبات شرایطی را فراهم کند تا مودیان مالیاتی فارغ از هرگونه نگرانی، در فرصت  مناسب ایجاد شده به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

نظر شما