رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

تاخیر در واکسیناسیون نوبت دوم مشکلی ندارد/ آغاز فعالیت باشگاههای ورزشی

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۲۲:۴۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۱۵۹۷
تاخیر در واکسیناسیون نوبت دوم مشکلی ندارد/ آغاز فعالیت باشگاههای ورزشی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تاخیر چند روزه در تزریق نوبت دوم واکسن روند ایمنی را خدشه دار نمی کند، مردم نگران نباشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در ستاد کرونای استان که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: روند بیماری در استان روبه کاهش است اما نگران انتشار ویروس جدید دلتا از استانهای جنوبی به استان قزوین هستیم/.

وی افزود: استان قزوین در زمینه کرونا به وضعیت ثابتی رسیده  و توانستیم چند روز بدون فوتی را هم سپری کنیم و در حال حاضر سه شهرستان قزوین، البرز و تاکستان در وضعیت نارنجی و شهرهای بویین زهرا، آبیک و آوج در وضعیت زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: تجربیات گذشته نشان می دهد در روزهای آینده تعداد بستری ها اتفزایش خواهد یافت اما تاکنون پیک چهارم را به آرام پشت سر گذاشته ایم و باید مراقب پیک جدید باشیم.

نامدار گفت: در تیرماه حداقل فوتی را داشتیم اما افراد بالای 70 سال بیشترین افراد فوتی را تشکیل می دهند و در میان مبتلایان هم زنان خانه دار، گروههای شغلی پر خطر ، کارگران همچنان بیشترین آمار ابتلا را دارند.

وی یادآورشد: ویروس دلتا قدرت سرایت بیشتری دارد و همچنان نگران تجمع و حضور مردم در بازار و مراکز جمعیت، تالارها هستیم.

نامدار در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان هم اظهارداشت: در بیست و چهارساعت گذشته تعداد 42 بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان قزوین بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند و در این مدت یک بیمار کرونایی نیز در استان قزوین جان باخت.

نامدار تصریح کرد: در حال حاضر 235 بیمار کرونایی در استان بستری هستند و 24 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان 205 نفر است و در بیست و چهارساعت گذشته هم 13 نفر پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شدند.

نامدار گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 26 هزار و 491 نفر در استان بستری شده اند و تعداد فوتی ها نیز به یک هزار و 814 نفر رسیده است. 

در ادامه علی فخار سلیمانی دبیر ستاد کرونای استان قزوین اظهارداشت: 61 درصد مبتلایان مثبت بر اثر تماس مستقیم، 14.9 درصد حضور در مراکز شلوغ، 13 درصد حضور در بازار آلوده شده اند.

سلیمانی گفت: شهرستان البرز در هفته گشدته از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شد و بویین زهرا روند نزولی خوبی داشت و آبیک نیز کاهش بیماری داشتیم و در آوج همچنان در مدار صفر قرار داریم.

 وی اضافه کرد: خوشبختانه کنکور در شرایط خوبی برگزار شد و 99 درصد داوطلبان از مساک استفاده کردند، 96 درصد فاصله گذاری را رعایت کردند، 98 درصد مراکز آزمون از مواد ضد عفونی استفاده کردند و از تجمع داوطلابان و والیدن آنها قبل و پس از کنکور نیز جلوگیری شد.

image_2021_7_3-22_29_42_340_brz

باشگاهای ورزشی می توانند فعالیت کنند

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: باشگاههای ورزشی می توانند فعالیت خود را با رعایت پروتکل ها آغاز کنند و شهر بازی ها فقط در شرایط قرمز از فعالیت منع شده اند و موزه ها و کتابخانه ها نیز مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: 82 درصد مردم استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و تاخیر کوتاهی که در نوبت دوم واکسیناسیون به دلیل مشکلات واردات ایجاد شد برطرف شده و مردم نگران چند روز فاصله بین نوبت اول و دوم نباشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز