رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین:

کتاب «قرارگاه ایمان» رونمایی می شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۲:۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۳۴۴۹
کتاب «قرارگاه ایمان» رونمایی می شود
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: کتاب «قرارگاه ایمان» سیری در تاریخ نماز جمعه شهر قزوین است. این کتاب در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه شهر قزوین رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدرضا امامقلی درباره کتاب «قرارگاه ایمان»اظهار کرد: «قرارگاه ایمان» گزیده‌ای است درباره شکل‌گیری نمازجمعه و انتصاب آیت‌الله باریک‌بین یکی از روحانیون انقلابی و از شاگردان حضرت امام(ره) به سمت امامت‌جمعه در قزوین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بدینوسیله به تحولات اجتماعی جامعۀ انقلابی از دریچه سیاسی- عبادی فریضه نمازجمعه می‌پردازد. 

وی ادامه داد: در این اثر نخست پیشینه نمازجمعه در دوره معاصر مرور شده است، آنگاه دگرگونی در این فریضۀ سیاسی- عبادی در بستر تحولات اجتماعی چهار دهۀ پیش جامعه مسلمان ایران به شکلی گزیده بررسی می‌شود، طوری که درباره رخدادهایی مهم در این رابطه همچون تشکیل ستاد نمازجمعه، صدور حکم امامت‌جمعه از جانب امام‌خمینی(ره) به شیخ‌هادی باریک‌بین، حضور مردمی در فعالیت واحدهای سه‌گانه ستاد نمازجمعه، وظایف امام‌جمعه و دفتر و نیز فضای اجتماعی حاکم بر مراسم نمازجمعه در مقاطعی از چهار دهه بیان می‌شود. 

این مقام مسوول به بخش پایانی این کتاب اشاره کرد و افزود: در انتها خوانندگان در بخش "وداع با آیت‌الله؛ شروعی بر یک پایان" از ایام سی و سه ساله امامت آیت‌الله باریک‌بین بر نمازجمعه به سمت تحولات دورۀ اخیر نمازجمعه رهنمون می‌شوند که با امامت آیت‌الله عابدینی و مدیریت تیم جوان ستاد نمازجمعه قزوین می‌کوشند با درک شرایط روز و ایجاد کارکردهای تازه برنامۀ باشکوه برگزاری نمازجمعه را با عطر و بوی تازگی همراه سازند، به نحوی که این قرارگاه ایمان در راه‌سپاری با اقبال بیشتری از سوی افراد جامعه به ویژه اقشار جوان همراه گردد.

گفتنی است؛ این اثر با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین و ستاد نماز جمعه شهر قزوین، به کوشش مسعود آتشگران آغاز شده و مراحل پژوهش آن از طریق روش تاریخ‌شفاهی انجام شده است.

 

نظر شما