صادرکنندگان استان قزوین:

مسئولان صدای تولیدکننده و صادرکننده را بشنوند/ ارز را تک نرخی و موانع را بردارید

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۲۱:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۴۰۳۴
مسئولان صدای تولیدکننده و صادرکننده را بشنوند/ ارز را تک نرخی و موانع را بردارید
صادرکنندگان استان قزوین گفتند: مسئولان صدای تولیدکننده و صادر کنندگان را بشنوند و ضمن تک نرخی کردن ارز برای رفع موانع برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر عضو اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار، مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، افضلی رئیس سازمان صمت، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، احمد پور فرماندار و حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه آبیک و جمعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان در شرکت صنعت پلاست آبیار در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

مجید سعیدیان مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در این مراسم با اشاره به مشکلات عدیده در مسیر تولید اظهارداشت: باید اذعان کرد که شرایط خوب نیست و صادرکنندگان و تولیدکنندگان با چالش های زبادی مواجهند و اگر عشق به وطن و مردم نبود قادر به ادامه کار نبودیم.

تجلیل 44

سعیدیان تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی وقتی می بینیم کشور با مشکلات مالی روبروست تلاش می کنیم تا با ارزآوری به نظام خدمت کنیم اما متاسفانه عزم جدی برای حل مشکلات تولیدکنندگان وجود ندارد.

وی گفت: از مسئولان انتظار داریم صدا تولید کننده را بشنوند و با بهره گیری از ایده هایی که خود کارآفرینان ارائه می کنند برای حل مشکلات تدبیر کنند.

سعیدیان اضافه کرد: باید هم رای شویم و خود را باور کنیم و دولتمردان هم ما را باور کنتد که از تهدید هم می توانیم فرصت ایجاد کرده و به صادرات رونق دهیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان تامین مواد اولیه و قطع برق را چالش برانگیز دانست و یادآورشد: قطع برق در صنعت می تواند آسیب های زیادی به تولید وارد کند و باید با برنامه ریزی مدون در این مسیر حرکت کرد.

وی گفت: در صنعت فولاد سالانه ۳۰ میلیون تن تولید داریم که می توانیم تا 20 میلیون تن آن را صادر کنیم اما وقتی مواد اولیه صادر می شود دچار چالش می شویم.

سعیدیان اضافه کرد: در کشورهای دیگر از ورود مواد اولیه عوارض نمی گیرند ولی برای فولاد عوارض بسته اند و این موضوع به تولیدکننده داخلی آسیب می زند و ما قادر به تامین مواد اولیه نیستیم زیرا براحتی صادر می شود.

وی اظهارداشت: موضوع ارز حاصل از صادرات از دیگر چاشل های جدی ما در بخش صادرات است و در شرایطی که بسختی مواد اولیه تهیه کرده و بسختی محصول صادر می کنیم وقتی باید ارز را به دولت بدهیم برای ما به قیمت ۲۰ هزار تومان محاسبه می شود در حالی که مواد اولیه را با قیمت دلار ۲۴ هزار تومان خریداری می کنیم.

این صادر کننده یادآورشد: منطقی نیست هم محصول صادر کرده و هم ارز وارد کنبم بعد اینگونه ارز را به دولت بدهیم و این ظلم است زیرا ارز را که به خارج از کشور نمی بریم.

وی گفت: نداشتن ثبات در قیمت دلار از دیگر مشکلات است و از رپیس جمهور جدید درخواست می کنیم با نظر کارشناسان یک قیمت برای چهارسال برای ارز تعیین کنند تا تاجر و صادرکننده با ثبات ارز بتواند برنامه ریزی کند.

جعفر زاده

در ادامه جعفرزاده یکی دیگر از صارکنندگان نمونه استان اظهارداشت: فشار تحریم های ظالمانه موجب شد تا خدمات دولت کمتر دیده شود و ما بشدت آسیب دیدیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با یک دست شدن سه قوه مشکلات تولید و اقتصاد کشور سریعتر حل شود.

جعفر زاده اظهارداشت: در کشوری مانند امارات بیش از ۴۰ سال است که نرخ دلار ثابت مانده و تورم منهای دو درصد است و ما  در ایران خوشحالیم که تورم ۵۰ درصد نشده است.

مدیرعامل شرکت طلاچین گفت: تولید کننده اختیاری ندارد و در تصمیم گیری شرکت داده نمی شود و موانع در مسیر تولید بسیارز زیاد است که انتظار داریم دست و پای تولید کننده را باز بگذارند تا ما حامی دولت باشیم و به اشتغال کمک کنیم.

22222222

این تولیدکننده تصریح کرد: اگر صادرات به چند میلیارد دلار رسید به همت بخش خصوصی بود و اگر به استانها اختیارات بیشتری داده شود میتوانیم سریعتر مشکلات را حل کنیم.

در ادامه از 23 صادرکننده نمونه استان تجلیل شد.

 

نظر شما