رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

فعالیت ماینرها و کارخانه های فولاد در استان قزوین باید محدود شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۰۸:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۵۹۳۲
فعالیت ماینرها و کارخانه های فولاد در استان قزوین باید محدود شود
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: برای تامین کمبود انرژی و منابع آبی باید صدور مجوز کارخانه های فولادی و دستگاههای ماینر محدود شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی بخشنده در خصوص وضعیت رمز ارزها گفت: دستگاههای ماینر  قادرند تا سه هزار نوع رمز ارز تولید و استخراج کنند که بیت کویین از انواع پرمشتری آن است.

وی افزود: با دستگاههای موجود در استان می توان بیش از 24 میلیون بیت کویین استخراج کرد که تاکنون 18 میلیون استخراج شده است و هر چه جلوتر می رویم حجم پردازش ها پیچیده تر می شود و این وضعیت موجب مصرف برق بیشتر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: هر دستگاه ماینر که به اینترنت متصل می شود نقش یک سرور را بازی می کند و به دلیل شرایط اقتصادی که در کشور داریم در ایران و ونزوئلا انرژی برق بسیار ارزان است لذا استخراج بیت کویین مقرون به صرفه است.

بخشنده یادآورشد: نسل جدید ماینرها که بر اساس اعلام مسئولان فقط 7 هزار دستگاه آن در یک کارخانه تعطیل شده نصب شده بود مصرف بسیار بالایی دارد و هر ماینر به اندازه یک واحد مسکونی مصرف دارد و فعالیت آنها در واقع حقوق عامه را تضییع کرده است.

دادستانی

وی بیان کرد: در کشور ایران که کمبود منابع آبی و انرژی داریم جای تعجب دارد چرا برای فعالیت واحدهای تولید فولاد مجوز صادر می شود و هر روز شاهد توسعه این واحدها که بیشترین مصرف را دارند هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: توسط 7 هزار ماینر روزانه 9 بیت کویین استخراج می شده که هر کدام 34 هزار دلار قیمت دارد و مجموعا 220 میلیارد تومان درآمد برای صاحبان این واحد سود داشته که این افراد هزینه برق آن را که حدود 8 میلیارد تومان می شد را هم پرداخت نکرده اند.

بخشنده اظهارداشت: هر کسی که در کشور ماینر دارد باید حقوق دولت را بدهد و در خصوص دستگاه های غیرمجاز باید برخورد قانونی صورت گیرد.

وی یادآورشد: بهتر است استخراج ماینرها در شهرک های صنعتی حفاظت شده باشد تا نظارت کامل بر کارها صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز