یادداشت:

شورای شهر قزوین در آستانه انتخابی مهم/ شایستگی اولویت باشد

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۹:۵۴:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۶۶۰۵
شورای شهر قزوین در آستانه انتخابی مهم/ شایستگی اولویت باشد
شورای شهر قزوین با انتخاب شهرداری توانمند و متخصص و کاربلد فارغ از رویکردهای سیاسی می تواند توسعه شهری را شتاب بخشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ انتخابات شوراهای شهری و روستایی با همه حرف و حدیثها و چالش های خود که معمولا در هر دوره با آن روبروست در دوره ششم هم سرانجام به پایان رسید و مردم منتخبان خود را برگزیدند.

فارغ از تحلیل نوع انتخاب و افراد راه یافته، آداب دموکراسی ایجاب می کند ضمن احترام به انتخاب مردم کمک کنیم تا افراد برگزیده فارغ از سلایق سیاسی بتوانند با کمترین چالش برنامه های خود را به پیش ببرند.

در انتخابات شهر قزوین که می توان بتدریج از آن به عنوان یک کلان شهر و یا شهری مهم نام برد با ترکیبی از افرادی که دغدغه خدمت دارند در مجموع می تواند امیدواری به توسعه شهری را تقویت کند.

بدون تردید مهمترین و اصلی ترین کار اعضای شورای شهر قزوین در این مرحله انتخاب شهرداری توانمند، متخصص، شجاع و با سلامت نفس است تا بتواند ضمن انجام کارهای مغفول مانده برای آینده شهر نیز برنامه های مدونی داشته باشد.

هرچند در این میان شایعاتی از انتخاب افرادی به عنوان شهردار مطرح است اما در این یادداشت هم توصیه ای برادرانه و از سر دلسوزی به منتخبان خود در شورا مطرح می شود که امیدواریم به آن توجه شود.

آسیب شناسی عملکرد شورا و شهرداران گذشته

آسیب شناسی دوره های گذشته و عملکرد شهرداران قزوین می تواند راهگشای خوبی برای انتخابی عاقلانه و منطقی شهردار کنونی باشد تا هزینه های بیشتری به مردم تحمیل نشود.

در این میان شهرداران گذشته بدون تردید دارای نقاط ضعف و قوت بوده که می تواند ضمن توجه به آن برای اعضای شورای شهر در بررسی ها مورد استفاده قرار گرفته و مفید باشد.

توانمندی، تخصص، سلامت نفس و پاک دستی، سابقه اجرا و مدیریتی، بی حاشیه بودن و جسارت و شجاعت، مدیون نبودن به جریان های سیاسی، استقلال رای و داشتن برنامه برای آینده شهر می تواند شاخص هایی برای انتخاب شهردار آینده قزوین باشد.

اولویت با شهردار بومی یا غیر بومی؟

بدیهی است بومی یا غیر بومی بودن هر کدام مزیت و معایبی دارد که اعضای شورا باید ابتدا در این زمینه به نظر مشترک رسیده و شایستگی را مرود توجه قرار دهند و سپس فارغ از فشارهای سیاسی و ادای دین به حامیان سیاسی در رای آوری برای صیانت از آرای مردم و خدمت به شهروندان با خدای خود عهد ببندند تا فردی شایسته را برگزینند.

شاید اگر به جای اعضای شورا بودم سراغ افراد خارج از استان که در جایگاه وزیر و شهرداران کلان شهرها بودند می رفتم و از شخصیت های بزرگی چون مهندس عبدالعلی زاده که توانمندی و جایگاهش بزرگتر از صندلی شهرداری است درخواست می کردم برای عمران و آبادانی چند سالی را در قزوین افتخار خدمت دهند و طعم عمران و آبادانی و برنامه محوری را به مردم می چشاندیم.

اما به هر حال در میان چهره های بومی که این روزها مطرح شده افراد توانمندی چون مهندس نادر محمدزاده مدیرکل اسبق راه و شهرسازی، حسین جعفری شهردار اسبق قزوین، مسعود حق لطفی معاون عمرانی سابق شهرداری و مدیرکل راه و شهرسازی، خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی و نصرتی شهردار اسبق هم می توانند بدون نگاه سیاسی گزینه های قابل بررسی برای نشستن بر کرسی شهرداری قزوین باشند.

آنچه موفقیت شهردار را تضمین می کند آن است که اعضای شورا با انتخاب فردی توانمند و تعیین شروطی برای توسعه متوازن و منطقی شهر حمایت لازم را برای موفقیت ایشان مهیا کنند.

قزوین ظرفیت های بی بدیلی دارد که با انتخاب شهرداری غیر سیاسی و توانمند می توان امیدوار شد استعدادهای گردشگری، اقتصادی، تفریحی و شهری آن شکوفا شده و زندگی مناسبی برای مردم فهیم آن مهیا شود.

بدون تردید اعضای شورا تنها با انتخاب شهرداری قوی و کاربلد می توانند ضمن تقویت و حفظ جایگاه خود، رضایت مردم را جلب کرده و به تداوم حضور خود در دوره بعد نیز امیدوار شوند.

نویسنده: محمدرضا جباری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز