معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

کاهش مصرف ۵۰ درصدی در بخش صنعت می تواند مانع از اعمال خاموشی در استان قزوین شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۶:۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۲۰۶۹۵۶
کاهش مصرف ۵۰ درصدی در بخش صنعت می تواند مانع از اعمال خاموشی در استان قزوین شود
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با کاهش 50 درصدی مصرف در بخش صنعت و 10 درصدی در بخش مشترکان خانگی می توانیم کمبود انرژی در استان را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه هماهنگی مدیریت مصرف آب و برق عصر چهارشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

یوسف اینانلو در این جلسه اظهارداشت: در استان قزوین در ساعت پیک نیاز مصرف870 مگاوات و سقف تعیین شده برای استان 710 مگاوات است.

وی افزود: در حال حاضر 160 مگاوات کمبود برق داریم که باید با همکاری مشترکان خانگی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی این کمبود با صرفه جویی برطرف شود.

اینانلو تصریح کرد: امروز 130 مگاوات همکاری صورت گرفت و ما توانستیم روز بدون خاموشی داشته باشیم و دراین راستا اگر همکاری تداوم یابد قادریم مصرف را مدیریت کنیم.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شر‌کت توزیع نیروی برق استان اظهارداشت: قرار بود بر اساس مصوبات هیئت وزیران مبنی بر کاهش 90 درصدی مصرف در بخش صنایع فقط از 10 درصد برق استفاده شود اما با مستثنی شدن شهرک های صنعتی ما در استان با چالش مواجه شدیم.

33333

وی اضافه کرد: از آنجا که حجم بیشتر صنایع ما در شهرک های صنعتی مستقر شده اگر این مصوبه اجرایی شود در واقع نمی توان به کاهش مصرف در بخش صنعت امیدوار بود و مجبور خواهیم شد خاموشی های بیشتری در بخش خانگی اعمال کنیم.​

اینانلو تصریح کرد: امروز در جلسه ای با حضور استاندار قزوین و مدیران شرکت برق برای این موضوع تصمیم گیری خواهد شد اما پیشنهاد ما این است که واحدهای صنعتی تعطیلات و تعمیرات خود را در این ایام انجام دهند تا مصرف مدیریت شود.

وی گفت: کاهش 50 درصدی در مصرف انرژی برق در بخش صنعت و 10 درصدی در مشترکان خانگی می تواند ما را از پیک بار خارج کرده و شرایط بهتری را برای شهروندان رقم بزند.

اینانلو از شهروندان خواست با صرفه جویی در مصرف برق، مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان را در مدیریت بهینه مصرف انرژی یاری دهند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز