استاندار قزوین:

ورزش، دیپلماسی قدرتمندی برای تقویت دوستی و روابط ملتهاست

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۳:۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۷۲۲۱
ورزش، دیپلماسی قدرتمندی برای تقویت دوستی و روابط ملتهاست
استاندار قزوین گفت: ورزش، دیپلماسی قدرتمندی برای توسعه روابط ملتهاست و ورزشکاران پیام رسان کشور خود به دیگر ملل هستند تا مناسبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی کشورها تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم بدرقه مهدی مرندی بازیکن ارزنده والیبال کشورمان به بازی های المپیک ظهر پنجشنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان، سیاوش طاهرخانی شهردار وجمعی از اهالی ورزش در استانداری قزوین برگزار شد.

در این مراسم که کیایی پور رئیس هیئت والیبال، افسانه حسن نایبی معاون ورزش استان، غفاری رئیس هیئت والبیال بانوان نیز حضور داشتند  استاندار قزوین با اهدای 50 میلیون تومان هدیه ویژه با دعای خیر مردم این ورزشکار را راهی مسابقات المپیک کرد.

هدایت الله جمالی پور در این مراسم اظهارداشنت: آرزو می کنم تیم والبیال کشورمان و هم ورزشکار ارزنده استان جناب آقای مهدی مرندی بتوانند با درخشش در این مسابقات جهانی برگ زرین دیگری بر افتخارات ورزش استان و کشور بیفزایند و موجب خوشحالی مردم شوند.

وی بیان کرد: حضور شما در میان 12 ورزشکار برتر و منتخب والیبال کشور بیانگر توانمندی و استعداد بالای ورزشی استان است و حمایت های اصولی و منطقی از این جوانان می تواند الگوسازی شده و افراد بیشتری را وارد این عرصه کند.

ننننن

استاندار قزوین اظهارداشت: هر چند در برخی رشته های ورزشی فاصله زیادی با قهرمانان جهان داریم اما در سالهای گذشته رشد خوبی را تجربه کردیم و در بسیاری از رشته های انفرادی و تیمی موفق بودیم و این روند باید تداوم یابد.

وی گفت: در رشته والیبال با حضور ورزشکارانی چون مرندی توانسته ایم در آسیا و جهان بدرخشیم و در ردیف تیم های برتر قرار گیریم و با پیروزی بر تیم هایی چون ایتالیا و آمریکا استعداد بالای ورزشکاران ایرانی را در جهان به رخ بکشیم.

جمالی پور افزود: خیلی از تیم های والیبال مطرح جهان در برابر تیم ما تسلیم شدند و کم آوردند و این تجربه موفق می تواند در المپیک به موفقیت تیم ملی کمک کند.

ورزش، دیپلماسی قدرتمند برای تقویت روابط ملتهاست

وی اظهارداشت: ورزش علاوه بر تفریح و سرگرمی یک ظرفیت مهم برای تقویت نشاط اجتماعی، تعامل بین المللی و توسعه روابط ملت هاست.

استاندار قزوین اضافه کرد: ورزش یک دیپلماسی قدرتمند برای تقویت روابط ملتهاست و ورزشکاران به عنوان پیام رسانان کشور خود به دیگر کشورها هستند تا مناسبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی ملتها تقویت شود.

وی گفت:سرمایه گذاری در عرصه ورزش می تواند موفقیتهای خوبی را برای کشور و استان رقم بزند و جمهوری اسلامی با داشتن ورزشکاران شاخص و مدال آوری همچون بهمن عسگری، مهدی مرندی و علی علیپور می تواند پرچم کشور را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآورد.

____

هدیه ویژه استاندار در صورت موفقیت تیم ملی والیبال

استاندار قزوین ضمن اهدای 50 میلیون تومان هدیه به مهدی مرندی اعلام کرد در صورت قرار گرفتن تیم والیبال در ردیف سه تیم برتر و بازگشت افتخار آمیز هدیه ویژه ای به ورزشکار ملی استان اهدا خواهد شد.

وی گفت: وقتی ورزشکاران ملی پوش همه زندگی خود را وقف ورزش می کنند و از اشتغال و زندگی عادی باز می مانند ما وظیفه  داریم از آنها حمایت کنیم اما در کشورمان معمولا بجز فوتبال سایر رشته ها از نظر مالی حمایت خوبی نمی شوند و این فاصله باید جبران شود.

جمالی پور یادآورشد: شاید تبلیغات زیادی در رشته های مدال آوری مانند والیبال و بسکتبال و رشته های رزمی صورت نگرفته و حامیان مالی کمتری وارد این عرصه شده اند و ورزشکاران هم شرایط خوبی ندارند اما بسیار امیدواریم با حرفه ای شدن ورزشها و حضور حامیان مالی بتوانیم به معیشت ورزشکاران کمک بیشتری کنیم.

وی اضافه کرد: از مسئولان هیئت والیبال استان که توانسته اند با تلاش مضاعف جایگاه استان را از دو رقمی به یک رقمی برسانند و در ردیف استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گرگان و خراسان و ارومیه قرار گیرند تشکر می کنم و امیدوارم این رشد همچنان ادامه یابد.

استاندار قزوین بیان کرد: به هر میزان ورزش در جامعه گسترش یافته و همه گیر شود به همان میزان از آسیب های اجتماعی کاسته می شود و ما باید در این بخش سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

image_2021_7_15-14_1_6_131_J5U

بهمن عسگری همچنان افتخار استان و کشور است

استاندار قزوین با ابراز تاسف ازمشکل غیر منتظره ایجاد شده برای بهمن عسگری مدال آور کشورمان گفت: عسگری ورزشکار شایسته ای است و افتخار کشور محسوب می شود و بسیار متاسفیم که به دلیل یک سهل انگاری که گویا از سوی پزشکان به صورت غیر عمد بوده دچار محرومیت شده و این توصیه پزشکی برای درمان اشتباه بوده و این ورزشکار بزرگ را از یک مدال مسلم محروم کرده است.

وی بیان کرد: این ورزشکار دو سال از حضور در رقابتها محروم شده بود که با بررسی اسناد و مدارکی که سهوی بودن موضوع را نشان می دهد فعلا این محرومیت کاهش یافته و یک سال شده است و ما بسیار امیدواریم ایشان بزودی به میادین ورزشی باز گردد.

جمالی پور یادآورشد: این موضوع از افتخارات این ورزشکار کم نخواهد کرد و امیدواریم با دلگرمی مردم و کمک مسئولان این ورزشکار خود را باز یافته و با تمرین مستمر به رقابت های جهانی باز گردد  و بار دیگر افتخار آفرین باشد.

مهدی مرندی دومین ورزشکاری است که پس از مهدی یعقوبی پیش کسوت قزوینی با رکورد سه بار حضور در المپیک توانسته است رکوردار حضور در میادین بی نالمللی باشد و برای دومین بار به این رقابتها اعزام شود.

image_2021_7_15-12_57_7_323_iQN

مرندی لیبرو والیبال کشورمان در میان 12 عضو تیم ملی و راه یافته به مسابقات المپیک 2021 توکیوی ژاپن است.

استاندار قزوین با عبور دادن مهدی مرندی از زیر قرآن کریم، برای این ملی پوش آرزوی موفقیت و سلامت کرد.

  

نظر شما