مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۴۰ هزار نفر از خدمات طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بهزیستی قزوین برخوردار شدند

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۴:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۸۰۲۵
۴۰ هزار نفر از خدمات طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  بهزیستی قزوین برخوردار شدند
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: برخورداری 40 هزار نفر از خدمات مشاوره ای، 8767 نفر از خدمات اورژانس اجتماعی، 397 هزار نفر از آموزش های پیشگیری از اعتیاد در محلات از مهمترین اقدامات بهزیستی استان قزوین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز شنبه در مراسمی با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، مریم بیدخام مدیرکل اجتماعی استانداری،  علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی و معاونان این اداره، بهره برداری از یک دستگاه خودروی موبایل ون در قزوین آغاز شد.

علیرضا وارثی در این مراسم اظهارداشت: در زمینه اشتغال برای 724 نفر در بخش های مختلف شغل ایجاد شده و با تخصیص 263 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی تعداد 541 نفر از این وامها برخوردار شدند.

وارثی تصریح کرد: همچنین 38 میلیارد ریال به 628 نفر از طریق سهم بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی نیازمندان و معلولان تحت پوشش و 11 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز به عنوان مشوق برای جذب مددجویان پرداخت شد.

جلسه بهزیستی 6

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: در استان 286 مرکز و موسات غیر دولتی در راستای اهداف و فعالیت های بهزیستی فعالیت می کنند که بازوان حمایتی ما هستند و خدمات ارائه می کنند.

وی اضافه کرد: احداث 17 واحد مسکونی برای خانواده های دارای ایتام، 8 واحد مسکونی ویژه معلولان سرپرست خانوار با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء،  به صورت رایگان، جلب 117 میلیارد ریال مشارکت های مردمی در مراکز دولتی و غیر دولتی، تامین جهیزیه برای 85 نفر با کمک خیرین و سازمان های مردم نهاد،اهدای تبلت به کودکان مددجویان تحت پوشش در مقطع سنی 13 تا 18 سال، پرداخت کمک هزینه معیشتی به 23 هزار نفر برای تامین خدمات توانبخشی و حمایتی به خانواده های دارای معلول از کارهای مهم انجام شده است.

وارثی گفت: 22 مرکز روزانه توانبخشی در استان فعالیت می کنند که به 800 نفر از توانخواهان خدمات کاردرمانی، فیزیون تراپی، گفتار درمانی و مشاوره ارائه می کنند.

وی بیان کرد: 17 هزار و 500 نفر بیمه پایه سلامت در استان داریم و 7800 معلون تحت پوشش طرح سی پی آر، آموزش در خانواده، ارجاع و تامین وسایل کمک توانبخشی هم مورد توجه بوده است.

ون 2

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: حمایت از3562 زن سرپرست خانوار در بستر خدمات سازمان بهزیستی، اجرای برنامه های بیمه اجتماعی زنان خانه داردشهری و روستایی و عشایر به تعداد 1334 زن سرپرست خانوار، ارائه خدمات حمایتی آموزشی به 220 خانواده کودک کار و خیابان، خدمات حمایتی و نگهداری به 300 کودک، زن و دختر بد سرپرست و بی سرپرست از فعالیت های این اداره است.

وارثی افزود: 17 کودک بی سرپرست هم در اجرای طرح فرزند خواندگی در چتر حمایتی خانواده های فرزند پذیر قرار گرفتند و بیش از 40 هزار نفر از خدمات طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردار شدند.

وی گفت: در بخش اورژانس اجتماعی بیش از8767 نفر از تماس گیرندگان با خط 123 از مشاوره لازم برخوردار شدند و غربالگری بینایی 35 هزار کودک سه تا شش سال و غربالگری شنوایی 17 هزار نوزاد، ارائه برنامه پیشگیری از اعتیاد به بیش از 397 هزار نفر از افراد در محلات شهری و روستایی، ارائه خدمات درمانی به بیش از 2 هزار معتاد بیمار و 50 هزار خدمت مشاوره ای به تماس گیرندگان خط 1480 از مهمترین اقدامات بهزیستی قزوین است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: همچنین ارائه خدمت به مراجعان مراکز مشاوره حضوری و آموزش های پیش از ازدواج، با محور انتخاب همسر و تشکیل خانواده به 8500 داوطلب، گسترش فعالیت پایگاههای سلامت اجتماعی با کمک 15 پایگاه و اراده خدمات مشاوره ای برای کنترل و کاهش طلاق به بیش از 3 هزار پرونده متقاضی طلاق و ارائه مشاوره ژنیتک معلولان به تمامی خانواده های دارای سه معلول به بالا از کارهای مهم این اداره در سالهای اخیر است.

image_2021_7_17-14_20_2_655_JkM

وارثی با اشاره به ضرورت تکمیل ساختمان جدید بهزیستی گفت: برای ساختمان جدید 6 میلیارد تومان از سوی استاندار و 6میلیارد تومان از سوی مدیر برنامه بودجه استان اختصاص داده شد و این بنا در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته دو میلیارد و 200 میلیون تومان کمک های مردمی داشتیم و و تنها 500 میلیون تومان پروژه عمرانی داشتیم در حالی که امسال 3 میلیارد تومان برای پروژه هی عمرانی تخصیص یافته و در طول 4 سال گذشته 20 میلیارد تومان کمک صورت گرفته است.

وارثی بیان کرد: با حمایت استاندار محترم و تلاش شبانه روزی همکاران توانستیم موفقیت های خوبی را کسب کنیم که در فرهنگ سازی حفظ ارزشهای دینی، پیگیری از اسیب های اعتیاد، فعالیت دفاتر ژنتیک و اعتیاد رتبه اول را کسب کردیم.

وی گفت: در حوزه خدمات به معلئلان در ردیف 5 استان برتر کشور، در روابط عمومی رتبه سوم، در امنیت شبکه و پاسخگویی به مددجویان، مناسب سازی و حوزه اورژانس اجتماعی صاحب رتبه های برتر شدیم.

وارثی 55

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اضافه شدن یک دستگاه خودروی موبایل ون به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان و و 24 دستگاه اکسیژن ساز به قیمت هر کدام ۱۱ میلیون تومان توسط یونیسف هم خبرداد و گفت این تجهیزات درمراکز سالمندان توزیع می شود. 

وی تصریح کرد: در هفته بهزیستی 21 پروژه و فعالیت جدید افتتاح شده و به خدمات بهزیستی اضافه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز