رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بی توجهی مردم به رعایت پروتکل ها وضعیت استان قزوین را قرمز کرده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۲۰:۵۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۰۸۱۴۵
بی توجهی مردم به رعایت پروتکل ها وضعیت استان قزوین را قرمز کرده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: عادی انگاری، افزایش دورهمی‌های خانوادگی و بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی موجب قرمز شدن شرایط استان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدارعصر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری کرونای استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: متاسفانه با عادی انگاری و بی توجهی مردم به خطر ویروس کرونا شاهد افزایش پیک جدید بیماری در کشور هستیم و استانهای همسایه ما نیز از جمله تهران و گیلان وضعیت خوبی ندارند و ما نیز در معرض خطر فراگیری بیشتر ویروس قرار داریم. 

وی افزود: در هفته های اخیر شاهد عادی انگاری مردم استان بودیم و تردد بیش از حد مردم در خیابانها و معابر عمومی و بویژه بازار و پاساژها موجب شده شاهد افزایش بیماران مبتلا و بستری در استان باشیم.

نامدار تصریح کرد: در هفته گذشته میزان رعایت پروتکل ها حدود 65 درصد بود اما متاسفانه در حال حاضر این وضعیت به 50 درصد کاهش یافته و این بی توجهی زنگ خطری است که می تواند آمار بستری و فوتی ها را بشدنت افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: به طور میانگین از هر دو تستی که گرفته می شود یک نفر تست مثبت می شود و در این روزها شاهد فوتی هایی در سنین جوانی هستیم که نگران کننده است.

نامدار گفت: با پیگیری های انجام شده در هفته های آینده بیش از2 میلیون و 400 هزار دز سهیمه واکسن وارد استان خواهد شد و با این کار واکسینا سیون افراد سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: واکسیناسیون افراد بالای 60 سال هم در استان آغاز شده و بزودی واکسیناسیون مشاغل پرخطر از جمله فرهنگیان و نیروی انتظامی هم آغاز می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: از همه افرادی که گروه سنی آنها برای تزریق اعلام می شود درخواست می کنیم در سامانه ثبت نام کنند تا با پیامک نحوه مراجعه آنها مشخص شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از127 هزار دز واکسن در اختیار دست دانشگاه علوم پزشکی است که به نوبت برای گروههای تعیین شده تزریق می‌شود.

 نامدار از اصناف و بزاریان خواست همچون گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و تصریح کرد: در هفته گذشته 14 صنف به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی پلمپ شدند.

 وی از اجرای طرح مراقبت در منزل هم خبرداد و گفت: طرح مراقبت در منزل در حال اجراست و با این کار از مراجعه بیش از حد بیماران به بیمارستان ها جلوگیری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: بخش مرکزی شهرستان قزوین، الموت غربی، کوهین و طارم از مناطق پر خطردر شهرستان قزوین هستند و محلات نوروزیان، پونک، مینودر و اقبالیه بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را در یک هفته اخیر ثبت کردند و سیر صعودی بیماری در شهرستان تاکستان، نسبت به قبل کاهش داشته اما فوتی های این شهرستان بیشتر شده و بخش مرکزی و ضیاءآباد هم پر خطر هستند.

نامدار گفت: در شهرستان البرز که در وضعیت قرمز است بخش محمدیه و بخش مرکزی البرز نقاط پر خطر محسوب می شوند و در شهرستان بویین زهرا شاهد روند صعودی این بیماری هستیم و بخش مرکزی، رامند و دشتابی نقاط پر خطر این شهرستان هستند و در آبیک روند بیماری افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در شهرستان آوج، بخش مرکزی آوج و آبگرم نقاط پر خطرهستند و روند بیماری در این شهرستان با  87 درصد افزایش همراه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مهمترین راهکار مقابله با کرونا را رعایت پروتکل ها، دوری از هرگونه تجمع و مراسم جشن و دورهمی و توجه به دستوراعلمل های بهداشتی دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز