مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

۱۱۸ مرکز نیکوکاری در استان قزوین راه اندازی شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۹:۴۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۰۸۲۸۸
۱۱۸ مرکز نیکوکاری در استان قزوین راه اندازی شده است
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با راه اندازی ۱۱۸ مرکز نیکوکاری در استان با کمک خیرین بیش از ۳۱ میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهر علی حق گویان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که روز یکشنبه در محل کمیته امداد برگزارشد، اظهارداشت: قربانی کردن بسیار کار پسندیده و نیکوست و عید قربان از اعیاد مهم مسلمانان است که خیرین با نذر قربانی به یاری نیازمندان می شتابند.‌

وی افزود: با آماده شدن قربانگاه دشت بره نسبت به ذبح قربانی به صورت کاملا بهداشتی اقدام شده و ضمن بسته بندی گوشت های قربانی توزیع آن میان نیازمندان انجام خواهد شد.

حق گویان گفت: در سال قبل چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نذر قربانی جمع آوری شد و امسال پیش بینی می شود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نذر قربانی جمع آوری شود.

5

۳۲ هزار خانوار تحت پوشش امداد

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ هزار خانوار در قالب ۶۲ هزار نفر تحت پوشش کمک های معیشتی و مستمری  کمیته امداد قرار دارند و در سال گذشته برای خانوارهای ۵ نفر به بالا ۵۶۰ هزار تومان واریز شد و امسال با افزایش دوبرابری حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه واریز می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۵۰ هزار فقره کمک موردی در زمینه های اشتغال، جهیزیه، معیشت، درمان، مسکن و امور حقوقی به مددجویان مساعدت شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸.۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات موردی و مستمری دائمی برخوردارند.

حق گویان بیان کرد: در سال قبل ۹۸۶ نوعروس و داماد با تامین ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهیزیه به خانه بخت رفتند و در هفته گذشته نیز ۵۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان میان زوج های جوان نیازمند توزیع  شد.

وی اظهارداشت: در سال گذشته با اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعداد ۲۶۵۲ دستگاه وسایل سرمایشی تهیه و میان نیازمندان توزیع شد و ۱ هزار و ۹۴۷ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

ایجاد ۸۵۶۹ شغل مستقیم

وی افزود: در سال گذشته ۸۵۶۹ شغل مستقیم و ۳۴۲۸ فقره شغل غیر مستقیم ایجاد شد و ۱۵۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از منابع بانکی و صندوق ولایت امداد پرداخت شد.

image_2021_7_18-10_47_17_256_Aja

حق گویان یادآورشد: همچنین با معرفی ۹۶۹ نفر به مراکز کاریابی زمینه اشتغال مددجویان مهیا شد و رتبه اول کشور را در اشتغال کسب کردیم.

فعالیت ۱۱۸ مرکز نیکوکاری در استان

وی گفت: با راه اندازی ۱۱۸ مرکز نیکوکاری با کمک خیرین توانستیم ۳۱ میلیارد تومان جمع اوری کرده و در امور نیازمندان هزینه کنیم.

حق گویان افزود: با فعالیت مراکز نیکوکاری ضمن ترویج سنت های حسنه و خیرخواهانه زمینه نشر فرهنگ احسان هم در جامعه مهیا شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز