نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین باشد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۲۳:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۸۷۴۰
تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین باشد
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مسئولان در کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین باید هدایت بودجه برای تکمیل طرح های نیمه تمام باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین که با حضور فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و محمد شفیعی فرماندار در محل سالن جلسات فرمانداری برگزارشد اظهار داشت:یکی از چالش های مهم استان در سال های گذشته محدودیت منابع اعتباری و جایگاه بسیار پایین بودجه بود که مدیریت استان را بشدت متاثر کرده است. 

وی بیان کرد: به هر حال در یک مقطع برای استان شدن قزوین به هر مشکلی تن داده شد و بعدها هم که وضعیت درآمدهای نفتی کشور مناسب بود برخی مدیران برای این که وضعیت را مطلوب جلوه دهند و مدیریتشان زیر سوال نرود از بیان مشکلات خودداری کردند و شرایط بسیار مناسب و مطلوب جلوه داده شد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساختار بودجه استان قزوین شاید برای یک شهرسنتان هم کافی نباشد اما متاسفانه وضعیت اعتباری ما به هیچ وجه در سالهای گذشته مناسب و کافی نبود و بسیاری از مطالبات و طرح ها زمین ماند و یا اجرا نشد.

جلسه برنامه ریزی2

سیاهکلی یادآورشد: با شناسایی ریشه مشکلات استان با یک عزم جدی برای ترمیم وضعیت بودجه استان اقدام شد و با پیگیری استاندار محترم، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان با ارائه مستندات و واقعیتها مسئولان برنامه و بودجه را مجاب کردیم که به استان ظلم شده و قزوین علیرغم این که ظاهرا برخوردار است اما نقاط محروم زیادی هم دارد که به آن توجه نشده بود و حتما باید اعتبارات استان تغییر کند و افزایش یابد.

وی گفت: کارشناسان مطلعند که افزایش بودجه کار بسیار سخت و معمولا ناممکنی است زیرا باید از استانی یا بخش دیگر کم کرده و به استانی اضافه شود که این موضوع همواره چالش برانگیز بوده و معمولا این تغییر سخت است اما خوشبختانه با تعاملی که میان همه مسئولان ایجاد شد توانستیم با هم صدایی این مشکل را تا حدودی حل کنیم.

افزایش 3 برابری بودجه استان/ کار و تلاش مضاعف 

سیاهکلی اضافه کرد: خوشبختانه امسال بودجه استان سه برابر و اعتبارات محرومیت زدایی هم 10 برابر شد که می تواند به اجرای پروژه های عمرانی بیشتر کمک کند.

تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت باشد

وی اظهارداشت: در جلسه برنامه ریزی شهرستان قزوین باید سمت و سوی بودجه به گونه ای باشد که ابتدا به طرح های نیمه تمام اختصاص یابد تا این طرح ها بسرعت تکمیل شود.

سیاهکلی گفت: اگر ساخت یک جاده مثلا 5 کیلومتری در ردیف پروژه ها قرار دارد منطقی نیست که یک کیلومتر آن را احداث و مابقی را رها کنیم بلکه باید برنامه ریزی و اختصاص بودجه به گونه ای باشد که این طرح تکمیل شود و پس سراغ پروژه دیگر برویم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بهتر است پروژه های عمرانی بویژه جاده سازی حداکثر دو ساله و طرح های آب رسانی یک ساله تعریف شود تا بتوانیم با کمترین هزینه این طرح ها را به سرانجام برسانیم. 

899

وی اضافه کرد: طرح های زیربنایی چون تامین آب شرب و کشاورزی، راهسازی و بخش سلامت باید در اولویت مسئولان کمیته برنامه ریزی شهرستان باشد و اعتبارات به این طرح ها داده شود تا شاهد ساماندهی وضعیت پروژه های مهم باشیم.

سیاهکلی گفت:با افزایش اعتبارات استانی و اختصاص اعتبارات محرومیت زدایی امسال بسیار خوشبین هستیم تا با شعار کار مضاعف،تلاش مضاعف  و خدمت مضاعف بتوانیم پروژه های مهم عمرانی و زیربنایی بیشتری را در استان و شهرستانها اجرایی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز