رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی:

طرح شتابگر ملی زمینه جذب هزاران دانشمند را مهیا خواهد کرد

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۵:۰۷:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۹۱۸۵
طرح شتابگر ملی زمینه جذب هزاران دانشمند را مهیا خواهد کرد
رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: اجرای طرح چشمه نور از کارهای بزرگ علمی کشور است که زمینه اشتغال و جذب هزاران دانشمند را مهیا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی در مراسم افتتاح آزمایشگاه تحقیق و توسعه طرح چشمه نور اظهار کرد: این طرح دومین پروژه بزرگ زیربنایی علمی کشور بعد از رصد خانه است که موجب تحول علمی در کشور خواهد شد.

وی افزود: رصد خانه کشور بعد از تصویب با یک کمک ویژه رهبری از جا کنده شد و با تزریق ۷ میلیارد تومان اعتبار در سالهای گذشته شتاب گرفت و سپس معاونت فناوری رئیس جمهور وارد کار شده و امروز رصد خانه در فاز نهایی است و امروز شش دانشمند بزرگ نجوم جهان اذعان کرده اند که این رصد خانه با تکنولوژی و دقت بالا در حال کار است.

وی بیان کرد: طرح رصد خانه یک طرح مهم و استراتژیک است که  با همکاری دنیا اتفاق افتاده و ۱۰۰ هزار قطعه توسط جوانان کشور ساخته شده که یک افتخار است.

image_2021_7_19-16_37_17_153_w9F

لاریجانی یاداورشد: طرح شتابگر هم با کمک فرزندان کشور و همکاری های بین المللی انجام می شود و امروز با کشورهای اسپانیا و ایتالیا همکاری داریم و کار به صورت فاینانس درحال اجراست.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: با کمک وزارت علوم و دکتر ستاری این طرح شتاب گرفته و از آنجا که رهبری فرمودند رقابت علمی شما باید با دنیا باشد ما هم از تجربیات بین المللی استفاده کردیم و دکتر صالحی این پروژه را کمک کردند تا کار پیشرفت کند.

وی گفت: ساخت طرح چشمه نور با سختی های زیادی انجام شده و از سرمایه های بزرگ علمی خود از جمله دکتر رهیقی و مهندس لک تشکر می کنیم که تلاش زیادی کردند تا پروژه به این مرحله برسد و ما  یک تحول مدیریتی انجام دادیم تا کارها شتاب گیرد.

وی گفت: باید همکاری مجلس با طرح تداوم یابد و نمایندگان کمک کنند تا این طرح بسرعت تکمیل شود.

لاریجانی تصریح کرد: طرح رصد خانه ۲۰ سال طول کشید و سه رئیس جمهور را به خود دید و طرح چشمه نور هم با دو رئیس جمهور تمام می شود.

image_2021_7_19-16_37_16_732_Zin

وی بیان کرد: اقای ابوترابی حامی طرح بودند و اگر نمایندگان توجیه شوند تا کمک کنند کارها سریعتر جلو می رود.

لاریجانی بیان کرد: قرار شد یک جلسه سه جانبه با دکتر ستاری و مجلس و مرکز پژوهش برگزار ‌کنیم تا کارها شتاب گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز