مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین:

تب و بدن درد شدید علائم کروناست/ مردم علائم بیماری را جدی بگیرند و بموقع به پزشک مراجعه کنند

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۷:۴۵:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۹۶۵۴
تب و بدن درد شدید علائم کروناست/ مردم علائم بیماری را جدی بگیرند و بموقع به پزشک مراجعه کنند
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: اگر مردم علائمی چون تب و بدن درد شدید را ناشی از کرونا بدانند و بموقع به پزشک مراجعه کنند مسیر درمان اسان می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صادق بابایی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین گفت: امروز در حوزه فرهنگی چالش داریم زیرا با این که شهروندان به خطر ویروس کشنده کرونا واقف هستند اما شیوه نامه های نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی بیان کرد: امروز باید بپذیریم اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم قادر به کنترل بیماری نخواهیم بود لذا همچنان باید باید مردم خطر ویروس را جدی بگیرند و به توصیه ها عمل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین یادآورشد: یکی از چالش های ما این است که مردم هم در رعایت پروتکل ها و هم تشخیص بیماری سهل انگاری می کنند و در حالی که علائم بیماری کرونا را دارند گاهی آنقدر دیر اقدام می کنند که درمان بسیار سخت و یا غیر ممکن می شود. 

وی بیان کرد: اگر بتوانیم ابتلا به کرونا را در روزهای اول تشخیص دهیم درمان آن با داروی کورتون بسیار آسانتر و سریعتر است لذا توصیه اکید داریم شهروندان در صورت مشاهده علائمی چون تب شدید و درد بدن آن را جدی بگیرند و سرماخوردگی تلقی نکنند و بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و هرچه زمان تشخیص سریعتر و زودتر باشد امکان درمان بیشتر است.

بابایی 2

بابایی تصریح کرد: با کمک رسانه ها باید به مردم آموزش دهیم که در این شرایط هر علامتی را ویروس بدانند و برای تشخیص و درمان بسرعت اقدام کنند.

وی گفت: همچنان بهترین راهکار پیشگیری از کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک و دوری از تجمع و دورهمی های خانوادگی است اما مردم به رفت و آمدهای خانوادگی ادامه می دهند در حالی که بخشی از بیماران در استان به صورت خانوادگی مبتلا شده اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین اظهارداشت: جامعه پزشکی، پرستاری و رسانه ها باید به صورت مستمر مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها دعوت کنند تا زندگی مسالمت آمیز با ویروس البته با رعایت موارد بهداشتی جدی گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز