رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پرونده های وارده در چهار سال گذشته در استان از یک‌میلیون فقره فراتر رفت

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۴:۳۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۰۵۶۲
پرونده های وارده در چهار سال گذشته در استان از یک‌میلیون فقره فراتر رفت
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۴ سال گذشته تعداد پرونده های وارده به دستگاه قضا یک میلیون و ۱۰۸ هزار فقره و خروجی به یک میلیون و ۹۳ هزار فقره رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در ادامه سفر یک روزه حجت الاسلام محسنی اژه ای به استان قزوین نشست قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان با ریاست قوه قضائیه عصر پنجشنبه در محل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این نشست گفت:  شرط قاضی بودن این است که عدالت داشته باشد و این ویژگی در سایر مشاغل دیده نشده چون قضاوت شان الهی دارد و لذا قضات به رعایت تقوا بیشتر از دیگران نیازمند هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اگر کسی بتواند واجبات و محرمات را رعایت کند فتح الفتوح کرده است و ترک گناه با به یاد خدا بودن حاصل می شود.

شعبانی بیان کرد: در عملکردها مدیون روسای سابق هستیم که جهادی کار کردند و ما نیز این فعالیت را ادامه می دهیم.

image_2021_9_30-14_38_12_512_AXc

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: از سال ۹۷ تاکنون بیش از هفت هزار و ۶۳۷ هکتار از اراضی رفع تصرف شد و به وضعیت سابق بازگشت.

شعبانی تصریح کرد: در ستاداقتصاد مقاومتی ۲۰۹ مصوبه داشتیم که توانستیم ۱۹۱ واحد صنعتی را احیا کرده و به چرخه تولید بازگردانیم.

وی گفت: در اجرای طرح طلایه  داران ۵۳۳ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شد که ۱۱۸ مورد به صلح و سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در مبارزه بامفاسد اقتصادی از سال ۹۶ تاکنون تعداد ۱۱ پرونده کلان داشتیم که ۱۲ پرونده هم در ردیف پرونده های مهم بود.

وی اظهارداشت: همچنین ۶ هزار و ۵۵۰ جلسه رسیدگی به پرونده زندانیان تشکیل شد و زمینه ملاقات ۱۸۱۰ زندانی با قضات درفضای مجازی مهیا شد.

شعبانی گفت: ابلاغ الکترونیک در استان به ۹۴ درصد رسیده که این کاربه کاهش اطاله دادرسی منجر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۳۹ نفر به مرخصی پایان حبس رفتند و از طریق شورای طبقه بندی زندانیان با آزادی مشروط ۱۸ نفر موافقت شد.

شعبانی بیان کرد: همچنین با تعلیق باقیمانده حبس ۱۹ نفر از زندانیان موافقت شد.

پرونده های وارده در دستگاه قضا از یک میلیون فقره عبور کرد

شعبانی تصریح کرد: از سال ۹۶ تاکنون تعداد پرونده های وارده به یک میلیون و ۱۰۸ هزار فقره رسید که خروجی آنها یک میلیون و ۹۳ هزار مورد بود که حدود ۱۵ هزار فقره خروجی منفی داشتیم.

کاهش ۵۷ درصدی پرونده های مسن

وی گفت: امسال پرونده های مسن تا ۴۷ درصد کاهش یافت که این میزان از سال ۹۸ تاکنون به ۹۲ درصد رسیده است.

شعبانی اضافه کرد: در عرصه قلع و قمع تغییر کاربری های غیر مجاز در بخش کشاورزی و باغی شاهد جهش بزرگی بودیم و تعداد ۹۸ مورد در سال ۹۴ به ۶۴۱ فقره در سال جاری رسید.

رییس کل دادگستری استان در ادامه خواستار توجه به معیشت و رفاه و تامین کمبود قضات در استان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز