رئیس اداره میراث‌فرهنگی قزوین خبر داد:

موزه‌های قزوین آماده میزبانی از بازدیدکنندگان

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۱:۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۴۴۱۲۰
موزه‌های قزوین آماده میزبانی از بازدیدکنندگان
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قزوین از بازگشایی و آمادگی موزه‌ها برای میزبانی از بازدیدکنندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا منجم در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا موزه‌ها از گروه سوم مشاغل به گروه دوم انتقال یافته‌اند و  در صورت اعلام وضعیت نارنجی، اجازه بازگشایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دارند.

وی افزود: بر همین اساس، با خروج استان از وضعیت رنگ قرمزکرونایی به نارنجی و زرد و همزمان با ایام مبارک ماه ربیع‌الاول، موزه‌های قزوین میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان هستند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک برای بازدیدکنندگان و پرسنل، رعایت فاصله اجتماعی و حضور تعداد محدود افراد در فضای موزه از شرایط الزامی  بازدید از موزه‌ها به شمار می‌رود.

منجم همچنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از تلاش‌های ارزنده پرسنل خدوم ناجا در برخورد و پیشگیری از تخلفات و حفاظت از حریم آثار تاریخی اظهار کرد: «پیرو ابلاغ اداره‌کل موزه‌های کشور، بازدید پرسنل نیروی انتظامی با ارائه کارت شناسایی به همراه خانواده از موزه‌های تحت پوشش اداره‌کل شامل کاخ‌موزه چهلستون (موزه خوشنویسی) و موزه شهر قزوین از امروز به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قزوین با بیان اینکه موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل از ساعت ۹ الی ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان هستند، خاطرنشان کرد: در تلاشیم با توجه به تسریع روند واکسیناسیون عمومی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمینه حضور مردم و گردشگران را پس از چند ماه در موزه‌ها فراهم آوریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز