پیکر نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تشییع شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۵:۵۲:۱۳
کد خبر: ۱۲۴۴۳۰۶
پیکر نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تشییع شد
پیکر آیت الله علی محمدی تاکندی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در امامزاده حسین(ع) تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و اقشار مختلف مردم از طلاب، روحانیون، مسئولان دستگاه های اجرایی  و جمعی از اقشار مختلف مردم در روز شنبه پیکر آیت الله علی محمدی تاکندی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در امامزاده حسین(ع) تشییع و به خاک سپرده شد.

آیت الله علی شیخ محمدی معروف به محمدی تاکندی در سال 1312 هـ . ش برابر با 1352هـ. ق در روستای تاکند از توابع تاکستان قزوین، چشم به جهان گشود.

پدرش، شیخ علی اصغر از علمای آن دیار بود. وی تحصیلات خود را از مکتب خانه آغاز کرد و از 8 سالگی در مدرسه دیانت قزوین به فراگیری تحصیلات جدید پرداخت. 

وی به پیروی از نیاکان خود که از پیشگامان دین بودند، در 14 سالگی به تحصیل علوم دینی روی آورد و در سال 1326 هـ . ش به مدرسه علمیه «التفاتیّه» قزوین وارد شد و مقدمات و بخشی از سطح را در مدت 7 سال نزد حضرات آیات: حاج میرزا رحیم سامت، حاج شیخ محمود شریعت مهدوی، آقا بزرگ علوی، حاج شیخ مهدی قاضی و حاج شیخ محمد حسین اویسی آموخت.

E_4

ایشان در سال 1333 هـ . ش به شوق فراگیری بیشتر علوم اسلامی، رهسپار حوزه  علمیه قم شد و در آنجا دروس سطح را در محضر حضرات آیات: سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، میرزا علی مشکینی، حسینعلی منتظری و محمد تقی مصباح تکمیل کرد و از سال 1336 هـ . ش به تحصیل دروس خارج فقه و اصول پرداخت.

آیت ‌الله تاکندی در ادامه به مدت یک سال و نیم از درس آیت الله سید حسین بروجردی بهره برد و یک دوره کامل اصول را نیز به مدت 8 سال در محضر حضرت امام خمینی آموخت، آن گاه پس از تبعید امام، به مدّت 14 سال از خرمن دانش آیت الله میرزا هاشم آملی خوشه چید و دروس تفسیر و فلسفه و منظومه را نزد علامه طباطبایی و شهید مفتح گذراند.

آیت الله تاکندی هم گام با تحصیل، برای نگارش، تدریس و پرورش اندیشمندان شایسته برای حوزه علمیه  بسیار اهمیّت قائل بوداز این رو، عمر خویش را وقف این هدف مقدس ساخت که ره آورد آن آثار بیشمار و شاگردان فراوانی است که در مراکز گوناگون مشغول به فعالیت هستند.

آیت الله تاکندی به علت بیماری و کهولت سن روز جمعه در 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز