رئیس نظام پرستاری استان قزوین:

بی توجهی به معیشت و حقوق پرستاران موجب افزایش مهاجرت و خروج آنها از بدنه بخش دولتی می شود

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۷۸۷۰
بی توجهی به معیشت و حقوق پرستاران موجب افزایش مهاجرت و خروج آنها از بدنه بخش دولتی می شود
رئیس نظام پرستاری استان قزوین گفت: بی توجهی به معیشت و رفاه پرستاران موجب افزایش مهاجرت و جذب پرستاران به بخش خصوصی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای اسلامی شهر قزوین عصر یکشنبه در تالار مردم برگزار شد و پس از طرح نامه های واصل شده و تصمیم گیری در مورد آنها رئیس و اعضای نظام پرستاری قزوین برای طرح مشکلات خود در صحن شورا حاضر شدند و گزارشی از وضعیت پرستاران ارائه کردند.

وهب نصیری در این جلسه اظهارداشت: در استان قزوین 2680 نفر پرستار فعال داریم که در بیمارستانهای دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی مشغول کار هستند که 1800 نفر آنها در بیمارستانها و مراکز دانشگاهی خدمت می کنند.

وی اضافه کرد: 30 درصد پرستاران استان به صورت قرارداد مشارکتی فعالیت می کنند که 800 نفر هم به صورت شرکتی هستند که در پاندومی کرونا با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه بوده اند.

image_2021_11_7-21_37_51_1_RBt

نصیری تصریح کرد: متاسفانه در سرانه تخت بیمارستانی و پرستار از میانگین کشوری پایین تر هستیم و این کمبود موجب شده فشار مضاعفی بر پرستاران وارد شود و آنها متحمل سختی های بیشتری شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قزوین یادآور شد: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستانی و پرستاری مانع خدمت رسانی مطلوب می شود که از مسئولان استان انتظار می رود این نواقص برطرف شود.

نصیری گفت: با توجه به نقش پرستاران در تضمین سلامت مردم انتظار می رود نماینده پرستاران در ستاد کرونا عضویت داشته باشند و در جریان تصمیمات این ستاد قرار گیرند.

وی تجلیل از پرستاران در روز میلاد حضرت زینب(س) را از اقدامات پیش بینی شده دانست و اظهارداشت: مانند سنوات قبل از شورای اسلامی شهر قزوین انتظار داریم برای برگزاری جشن روز پرستاری و تجلیل از افراد نمونه مساعدت و همکاری لازم را انجام دهند.

مرادی عضو نظام پرستاری هم گفت: به دلیل پرداخت های حقوق های 12 برابری در کشورهای دیگر متاسفانه شاهد مهاجرت پرستاران به خارج از کشور هستیم که از مسئولان انتظار داریم به معیشت و رفاه و حقوق این گروه ایثارگر توجه بیشتری کنند.

image_2021_11_7-21_36_21_272_4FS

وی بیان کرد: باید پرستاران با سختی شغلی که دارند انگیزه لازم را برای خدمت داشته باشند و در این شرایط متاسفانه کارانه ها و حقوق مناسبی به آنها داده نمی شود که زندگی پرستاران را با چالش مواجه کرده است.

مرادی تصریح کرد: برخی از پرستاران نیز به دلیل گذران زندگی پس از فارغ التحصیلی جذب بخش خصوصی می شوند و اگر مسئولان به معیشت این گروه اهمیت ندهند در آینده با کمبود شدید پرستار مواجه خواهیم شد.

وی خواستار نامگذاری میدان و یا بوستانی به نام شهدای مدافع سلامت در شهر قزوین شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز