رئیس ستاد دیه استان قزوین:

امسال ۱۶۰ زندانی نیازمند با کمک خیرین استان قزوین از حبس آزاد شدند

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۸:۲۶:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۹۷۸۱
امسال ۱۶۰ زندانی نیازمند با کمک خیرین استان قزوین از حبس آزاد شدند
رئیس ستاد دیه استان قزوین گفت: با کمک ۵۰ میلیارد ریالی خیرین استان امسال ۱۶۰ زندانی نیازمند جرایم غیر عمد از حبس آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور محمد قاسمی دادستان، حجت الاسلام حیدری رئیس شورای حل اختلاف، تقی پور رئیس مجتمع قضایی کوثر، مهدی عبدیان رئیس ستاد دیه استان، ابراهیم جوادی قهرمان چهار دوره کشتی جهان و جمعی از خیرین و وکلای دادگستری بهره برداری از واحد سازش و حل اختلاف و معاضدت قضایی در کانون وکلای دادگستری استان قزوین افتتاح شد.

مهدی عبدیان در این مراسم اظهارداشت: رویکرد صلح و سازش در دعاوی و حل و فصل امور و اختلافات از تاکیدات مهم دینی است و جای خرسندی دارد دستگاه قضایی و نهادهای وابسته امروز بدنبال تغییر رویکرد خود از پرونده محوری به سمت سازش هستند.

عبدیان تصریح کرد: در یک سال اخیر در ستاد دیه استان نیز نگاه ما حرکت در مسیر سازش بوده و توانسته ایم پرونده های 12 سال را با کمک مالی خیرین حل و فصل کنیم و به سمت سازش گام برداریم. 

image_2021_11_11-16_38_49_864_Bl8

رئیس ستاد دیه استان قزوین یادآورشد: خوشبختانه با اقدامات جدی انجام شده ورودی پرونده در بخش دیه از سال 99 نداریم و همه پرونده های سال 98 نیز تعیین تکلیف شده است.

این خیر نیکوکار اظهار داشت: تعداد افراد دارای مشکلات مالی از 250 نفر به 90 نفر کاهش یافته و با مشارکت خیرین بزرگوار که روحیه مسئولیت اجتماعی بالایی دارند توانسته ایم از تعداد زندانیان استان کم کنیم و با رویه صلح و سازش به کاهش ورودی پرونده در محاکم هم کمک کرده ایم.

عبدیان گفت: در سال گذشته 292 نفر با کمک ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند که 288 میلیارد تومان بدهی داشتند و ما با کمک خیرین و گذشت شاکیان توانستیم  این مبلغ را تامین کرده و موجب آزادی افراد شویم.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 160 نفر با تامین بدهی 50 میلیارد تومانی و کمک 5 میلیارد تومانی خیرین از زندان آزاد شدند.

عبدیان تصریح کرد: در آزادی زندانیان نیازمند و فعالیت های خوبی که در ستاد دیه انجام شد و در رده 10 استان برتر کشور قرار گرفته ایم که جا دارد از خیرین تشکر و قدردانی کنیم.

رپیس ستاد دیه استان قزوین تصریح کرد: امسال اتفاق خوبی افتاده و شاهد افزایش تعداد خیرین هستیم که این موضوع با برگزاری جشن گلریزان مجازی و برنامه جشن تلویزیونی صورت گرفت و توانستیم افراد بیشتری را جذب فعالیتهای ستاد دیه و کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه کرده و زندانیان نیازمند بیشتری را از حبس آزاد کنیم.

image_2021_11_11-16_44_46_618_zkS

عبدیان یادآورشد: اقشار مختلف مردم وارد کارهای خیرخواهانه و آزادی زندانیان نیازمند شده اند و امسال تعداد 2200 نفر از نیکوکاران با کمک های خرد و بزرگ از کمک چند هزار تومانی تا چند صد میلیون تومانی در این کار همراهی کردند.

این تولیدکننده نمونه و نیکوکار استان اظهارداشت: تا آخر سال هم تلاش می کنیم نه تنها ورودی زندان در بخش جرایم غیر عمد بیشتر نشود بلکه به سمت کاهش زندانیان دربند حرکت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز