معاون فرهنگی و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی قزوین:

ثبت نام کتابفروشی های استان قزوین در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ آغاز شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۲:۲۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۰۰۹۹
ثبت نام کتابفروشی های استان قزوین در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ آغاز شد
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ثبت نام کتابفروشی های استان برای مشارکت در طرح پاییزه کتاب 1400 همزمان با سراسر کشور در قزوین نیز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد رستمی در این باره اظهارداشت: کتابفروشی های دارای مجوزاستان می توانند برای ثبت نام در طرح پاییزه کتاب 1400 به سامانه مربوطه به نشانی  tarh.ketab.ir مراجعه کنند.

رستمی تصریح کرد: از دوره گذشته سقف خرید برای هرنفر از 200 هزار تومان به 300 هزار تومان و یارانه از 40 هزار تومان به 60 هزار تومان افزایش یافت که این دوره نیز به همین روش اعمال خواهد شد و تنها تفاوتی که در این دوره ایجاد شده این است که برای کتب داخلی 20 درصد وبرای کتاب های ترجمه شد 15 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 94 برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرده که در این طرح کتابفروشی ها می توانند در فروش کتاب به خریداران تخفیف دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت ارشاد دریافت کنند. 

معاون فرهعنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارداشت: در این طرح ها که با نام فروش فصلی مشهور شده اند،  توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند انجام می‌شود که آن‌ها می توانند کتب خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

2077781

رستمی اضافه کرد: طرح های فصلی فروش کتاب با تخفیف جزو طرح های موفقی بوده که نقش موثری در تشویق مخاطبین به خرید و مطالعه کتاب دارند و موجب رونق بازار کتاب و دلگرمی فعالان این حوزه نیز می شود.

وی گفت: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتابهای چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی شود و کتابفروشی های مشارکت کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

رستمی تصریح کرد: طرح پاییزه کتاب 1400 از 29 آبان ماه لغایت 3 آذر به مدت 5 روز اجرا می شود.

 

نظر شما