به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی:

بیش از ۱۲۰ برنامه در قزوین برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۰۸:۲۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۰۱۴۲
بیش از ۱۲۰ برنامه در قزوین برگزار می شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین از پیش بینی و تدارک بیش از 120 برنامه در سطح استان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مژده اروجی با تاکید بر این که انس با کتاب  و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی  در حوزه کودک و نوجوان از اهداف و فعالیت‌های بنیادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید، از پیش بینی و برنامه ریزی برای بیش از 120 برنامه متنوع در هفته کتاب و کتاب‌خوانی امسال به دو شیوه حضوری و مجازی خبر داد.

اروجی هفته کتاب و کتاب‌خوانی را فرصتی برای همراهی بیشتر کانون با مخاطبان خود برای ایجاد بستر‌های مناسب برای توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه دانست و اجرای چندین ویژه برنامه ترغیبی استانی از جمله نشست مجازی نقد و بررسی کتاب، برنامه ادبی دو پنجره، برگزاری نشست‌های بحث کتاب با حضور کارکنان کانون، انتشار محتوا در فضای مجازی و سامانه دانش‌آموزی«شاد» و نشست نویسندگان نوجوان خبر را از برنامه‌های پیش بینی شده کانون در این ایام برشمرد.

 اروجی  محوریت این برنامه‌ها را تلاش برای تبیین اهمیت و جایگاه کتاب‌خوانی در پیشرفت جامعه و افزایش آگاهی، تقویت اندیشه و بینش فردی، بالندگی فکری و رشد اجتماعی درکودکان و نوجوانان دانست.

وی با اشاره به رونق افزایی مراکز فرهنگی و هنری با دعوت از دانش‌آموزان مدارس با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در هفته کتاب گفت: 40 عنوان از فعالیت‌های کانون در مراکز 22 گانه استان، بر پایه  کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود که این هفته  فرصت  بازنگری و ارتقا چگونگی اجرای این فعالیت‌ها برای برخورداری بهتر و بیشتر جامعه هدف و پیشبرد اهداف فرهنگی کانون است.

اروجی افزود: مراکز فرهنگی و هنری استان هم در حال رایزنی برای توسعه فعالیت‌های کتابخوانی استان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین  هستند، از جمله مربیان مسوول مراکز فرهنگی و هنری شماره یک و دو تاکستان که پیشنهاد طرح کتابخوانی در کلوپ ها و کافه های این شهرستان را با شهردار و فرماندار تاکستان مطرح کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز