نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی:

تامین نیازهای درمانی در استان قزوین نیازمند توجه ویژه وزیر بهداشت است

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۰:۴۷:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۰۶۰۷
تامین نیازهای درمانی در استان قزوین نیازمند توجه ویژه وزیر بهداشت است
نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین نیازهای بهداشتی و درمانی در استان بویژه شهرستانها نیازمند توجه وزیر بهداشت به اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز شنبه در مراسمی با حضور باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرزانه مدیر کل حراست وزارتخانه، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، روح الله عباسپور،لطف الله سیاهکلی، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی دادستان، قبادی معاون اقتصادی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، پزشکان و پرستاران و مدیر ادارات در دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن تجلیل از خدمات دو ساله پیمان نامدار رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی، عبدالله دیدبان به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قزوین معرفی شد.

رجب رحمانی در این مراسم گفت: با وزیر بهداشت جلساتی داشتیم و خوشبختانه تاکنون مجلس توجه ویژه ای به بهداشت و درمان داشته و در کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس پنجم تصویب شد که ۱ درصد اعتبارات ارزش افزوده به بهداشت و درمان اختصاص یابد که ۴۷۵۰ میلیارد تومان به اعتبارات سلامت کشور اضافه شد و توانستیم زیرساخت های خوبی ایجاد کنیم.

123

وی اظهارداشت: امسال حدود ۵۲ درصد به اعتبارات وزارت بهداشت اضافه شد و در کنار کمک های مجلس مطالباتی داریم که بایستی پاسخ داده شود.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تمرکز زدایی و توزیع عادلانه اعتبارات در سطح کشور از خواسته هایی است که می تواند به رضایت مردم منجر شود و از آنجا که قزوین در مسیر ۱۱ استان قرار دارد و در حوادث جاده ای خدمات کشوری ارائه می کند لذا بایستی تامین تجهیزات پزشکی با معیار کشوری باشد تا بتوانیم به سایر مناطق هم خدمت رسانی کنیم.

رحمانی اضافه کرد: در استان قزوین هم باید به شهرستانها توجه شود و برای تامین پزشک جراح در تاکستان هم درخواست مساعدت از سوی وزیر بهداشت داریم.

وی گفت: بیمارستان شفای تاکستان  به حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب استان و کشور خدمات پزشکی می دهد و در حال حاضر دستگاه «ام آر آی» ندارد و دستگاه سی تی اسکن آن نیز فرسوده است که در توزیع اعتبارات بهداشتی به شهرستان بایستی توجه بیشتری شود تا این نیازها را تامین کنیم.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما در مجلس کمک می کنیم اما وزارت بهداشت هم باید به قزوین توجه داشته باشد و از مدیران بهداشتی انتظار داریم نیازهای استان را شناسایی کرده و قبل از تصویب بودجه به نمایندگان منعکس کنند تا در بودجه گنجانده شود.

وی بیان کرد: در مجلس پشتیبان مدیران اجرایی هستیم اما وظایف نمایندگی را هم فراموش نخواهیم کرد زیرا حقوق مردم استان باید استیفا و نیازها منعکس شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تشکر از خدمات ارزشمند دکتر نامدار رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: درخواست می کنیم از این مدیر توانمند در وزارتخانه استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز