معاون عمرانی استانداری قزوین:

واحدهای تجاری ناحیه شهری مهرگان پاسخگوی نیاز ساکنان این منطقه نیست

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۲۱:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۱۱۲۸
واحدهای تجاری ناحیه شهری مهرگان پاسخگوی نیاز ساکنان این منطقه نیست
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: تامین نردبان بلند مرتبه، پست برق ثابت، افزایش واحدهای تجاری، ایمن سازی کانال مادر از مهمترین چالش های ناحیه شهری مهرگان است که باید برای آن اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه برسی مشکلات شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان عصر روز یکشنبه با حضورعلی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، یدالله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای، علی رحمانی معاون سازمان برنامه و بودجه استان، هاشمی مدیر کل راه و شهر سازی، حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مصطفی صالحی مدیر کل امور شهری استانداری، حجت الاسلام آقا حسینی امام ‌جمعه محمدیه، عزیزی معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان البرز، محمد پیری شهردار، رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه در سالن همایش شهرداری محمدیه برگزار شد.

در این جلسه موضوع حصار کشی و ایمن سازی کانال مادر در جنوب ناحیه شهری مهرگان، طرح اصلاح هندسی میدان وردی ناحیه شهری مهرگان و طرح ساماندهی و اصلاح ورودی شهر محمدیه از جاده قدیم مورد بررسی قرار گرفت.

13

علی فرخزاد در این جلسه بابیان اینکه ناحیه شهری مهرگان نیازمند توجه بیشتر مسئولان است اظهارداشت: با توجه به سرریز شدن جمعیت استان به مهرگان و افزایش ساخت و سازها به صورت مجتمع مسکونی قرار است در اجرای طرح اقدام ملی مسکن حدود ۱۲۰ هکتار به وسعت ناحیه شهری  مهرگان اضافه شود که در این راستا باید برای رفع نیازها و مشکلات این منطقه و تامین زیرساختها اقدام لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: ارائه خدمات رفاهی در این منطقه ضروری است تا ساکنان این ناحیه شهری بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند.

فرخزاد تصریح کرد: مدیرکل راه و شهرسازی در ناحیه شهری مهرگان خوشبختانه در حد اختیارات و امکانات خود اقدامات خوبی انجام داده اما همچنان با کمبودهای زیادی در زمینه های آموزشی، رفاهی، خدماتی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی، مذهبی مواجهیم که بایستی با کمک همه دستگاه های ذیربط تامین شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: نبود نردبان بلند مرتبه و خودروی آتش نشانی در مهرگان از چالش های جدی است و با احداث برج های ۱۶ طبقه در صورت وقوع حریق برای امداد رسانی و اطفای حریق با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد که بایستی قبل از حوادث برای آن تدبیر کنیم.

وی نبود پست برق ثابت در مهرگان را از دیگر نیازهای اساسی این ناحیه دانست و گفت: با توجه به جمعیت بالای مهرگان هنوز پست ثابت برق در این ناحیه شهری احداث نشده که از مدیران انتظار داریم در این خصوص پیگیری لازم را انجام دهند.

فرخزاد ضمن انتقاد از افزایش قیمت واحدهای تجاری در مهرگان از نحوه واگذاری ها انتقاد کرد و افزود: کمبود واحدهای تجاری در مهرگان علاوه بر افزایش قیمت این واحدها، مردم را در تامین کالاهای اساسی و ارزاق خود با مشکل مواجه کرده و در حال حاضر نیز واحدهای تجاری منطقه جوابگوی نیازهای مردم نیست.

14

معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه به ضرورت حصارکشی و ایمن سازی کانال مادر در جنوب ناحیه شهری مهرگان اشاره کرد و اظهار داشت:  شهرداری محمدیه و دستگاه های متولی قبل از بررسی و تصویب طرح حصارکشی و مسقف کردن این کانال بایستی نسبت به حصارکشی سریع این محل اقدام کنند تا دوباره شاهد بروز حوادث ناگوار و غرق شدن افراد در کانال آب نباشیم.

وی اضافه کرد: طرح پیشنهادی شهرداری درخصوص ایجاد فضای سبز و مکان تفریحی و مسقف کردن کانال در کارگروه تخصصی مورد بحث و برسی قرار خواهد گرفت تا اقدام لازم برای اجرا صورت گیرد.

فرخزاد به طرح اصلاح هندسی میدان ورودی مهرگان و نیز ورودی شهر محمدیه از جاده قدیم هم اشاره کرد و گفت: این طرح مناسبی است که شهرداری با بررسی ِآن در کارگروه تخصصی استان برای پیگیری اقدام خواهد کرد و امیدواریم در فاز دوم اجرای برنامه های عمرانی مهرگان گنجانده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز