رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان قزوین:

میزان جرایم در فضای مجازی ۳۵ درصد افزایش یافته است

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۵:۰۵:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۱۵۵۰
میزان جرایم در فضای مجازی ۳۵ درصد افزایش یافته است
رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: در سال جاری میزان جرایم در فضای مجازی 35 درصد و کشفیات تخلف 6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ محمد علی فرهودی در اولین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم فضای مجازی که روز دوشنبه در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد اظهارداشت: در دوران کرونا شاهد گرایش بیشتر مردم و اصناف به سمت فضای مجازی بودیم و در این راستا جرایم این حوزه نیز بیشتر شده است.

رئیس پلیس فتای استان قزوین بیان کرد: برخی افراد دارای پروانه کسب و کار در زمینه حقیقی هستند که در فضای مجازی هم به صورت قانونی فعالیت می‌کنند؛ اما در برخی موارد شاهد فعالیت غیرقانونی در این عرصه هستیم که باید آن را شناسایی و برخورد کنیم.

وی بیان کرد: بیشتر فعالیت های غیر مجاز مشاهده شده در فضای مجازی شامل ارسال تصاویر مستهجن، انتشار فیلم های خانواگی، دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه ای و مخابراتی، کلاهبرداری، قماربازی و فروش کالاهای ممنوعه و برداشت از حساب های بانکی از طریق اینترنت است که در این راستا شاهد افزایش 35 درصدی جرایم در این فضا هستیم.

123

سرهنگ فرهودی گفت: در این راستا تلاش پلیس فتا بیشتر شده و شاهد افزایش 6 درصدی کشفیات جرایم در فضای مجازی و نیز افزایش 74 درصدی  دستگیری متخلفان هستیم.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: تشدید کرونا، بی اطلاعی مردم در خرید اینترنتی، بی اطلاعی از تهدیدات این بستر، افزایش فروشگاههای اینترنتی، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از چالش های این عرصه است لذا بایستی رویکردهای ما با تاثیرگذاری اجتماعی باشد تا  بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: اقدامات پلیس فتا در زمینه پیشگیری از جرایم متمرکز شده است و با تولید محتوای آموزشی، تنظیم و انتشار اخبار مرتبط با این فضا، تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی با کمک سایر دستگاها و رسانه ها اقدامات موثری را انجام داده ایم.

فرهودی بیان کرد: فرهنگ سازی در فضای مجازی و پخش برنامه های تولید شده و ساخت مستند از جرایم سایبری با کمک سایر دستگاهها و نهادها در برنامه ریزی ها گنجانده شده تا به هدف دست یابیم.

image_2021_11_15-16_1_55_420_7FT

رئیس پلیس فتای استان قزوین یادآورشد: از رسانه ها بویژه صدا و سیما انتظار داریم با مشارکت در اطلاع رسانی و بازنشر محتوای فرهنگی تولید شده به ما کمک کنند تا مردم و دانش آموزان را از پیامدهای این فضا مطلع کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز