سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۷۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان قزوین واکسینه شده اند

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۵:۴۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۳۶۸۳
۷۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان قزوین واکسینه شده اند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر 74.62 درصد جمعیت بالای 18 سال استان واکسینه شده اند و در این زمینه در ردیف استانهای شاخص کشور قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نود و هفتمین جلسه ستاد کرونای استان قزوین ظهر شنبه به ریاست استاندار و با حضور دادستان و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالله دیدبان در این جلسه گفت: خوشبختانه وضعیت کرونا در استان به شرایط پایدار رسیده و با شیب ملایم به سمت کاهشی شدن می رود.

وی بیان کرد: در بیست و چهارساعت گذشته 42 بیمار جدید در بیمارستانهای استان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر تعداد بستری ها به 258 نفر رسیده است.

122

دیدبان تصریح کرد: همچنین تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا به 113 نفر رسیده و  14 بیمار با علائم حاد تنفسی هم در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در این مدت 2 بیمار نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.و 39 بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

دیدبان اظهارداشت: تعداد بستری های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای انتشار ویروس تاکنون 43 هزار و 637 نفر و تعداد فوتی ها نیز دو هزار و 620 نفر بوده است.

وی بیان کرد: موارد قطعی مبتلا به کرونا در استان تاکنون 123 هزار و 33 نفر و تعداد افراد محتمل و مشکوک به 20 هزار و 518 نفر رسیده و تاکنون 34 هزار و 858 نفر هم از بیمارستانهای استان ترخیص شده اند.

123

دیدبان در خصوص وضعیت واکسیناسیون هم گفت: تاکنون 93.90 درصد جمعیت زیر 18 سال و حدود 90.28 درصد جمعیت بالای 18 سال یک نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: همچنین 74.62 درصد جمعیت بالای 18 سال استان هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند و در مجموع بیش از یک میلیون و 708 هزار و 301 دز واکسن در استان تزریق شده است.

دیدبان گفت: همچنین بیش از 93 درصد دانش اموزان 12 تا 18 سال در استان واکسینه شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز